Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 30 av 30

Ämne: Artikel: VU+ Solo2 BlackHole 2.0.8 Mgcamd 1.38

  1. #21
    Funka som en dröm

    Tack
    Vu + Solo2 DB800S +1 Förvirrad hund

  2. #22
    Hej

    Fungerar denna 2.0.8 på en "clone" oxå, har hört att det funnits "bomb" versioner av image?

    ~G

  3. #23
    • Gör manuell kanalsökning enl. följande: Satellit 0,8W, Frekvens 11278, Sym 24500, Vertikal, Sök nätverk ”ja”, rensa före sökning ”ja”. Där hittar jag ca. 379 kanaler då!, Tryck ”Ok"

    har detta bytt nyligen? får inte det att fungera här längre..

  4. #24
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    11278 V är en DVB-S2 mux numera. Vad är det för box du försöker med? Är det inte en HD-box så lär du inte hitta något på den muxen.
    Du kan prova med 11216 V som är en DVB-S (icke-HD) mux istället.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #25
    • Gör manuell kanalsökning enl. följande: Satellit 0,8W, Frekvens 11278, Sym 24500, Vertikal, Sök nätverk ”ja”, rensa före sökning ”ja”. Där hittar jag ca. 379 kanaler då!, Tryck ”Ok"




    • Gör en till manuell sökning enl följande:Satellit 4,9E, Frekvens 12054, Sym 27500, Vertikal, Sök nätverk ”ja”, rensa före sökning ”nej”. Där hittar jag ca. 506 kanaler då!, Tryck ”Ok”
    Stämmer dessa ännu? hittar inga hd kanaler på 4,9E längre.

  6. #26
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Du kan inte se några HD-kanaler från Viasat om du inte har deras boxar, eller deras CA-modul + kort.

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av skaanlj Visa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Du kan inte se några HD-kanaler från Viasat om du inte har deras boxar, eller deras CA-modul + kort.
    Jag har CA-modul + kort. Problemet är att jag inte får in frekvenserna för de flesta HD kanaler från 4.9E..

    tillägg:
    Gjorde en sökning just med dessa inställningar som anges, på DVB-S2. 268 kanaler hittas på Astra 4.9E.
    Senast redigerad av ShadoX den 2017-06-11 klockan 11:13. Anledning: uppdaterat inlägg

  8. #28
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Du hittar frekvenserna på denna sida https://www.lyngsat.com/packages/Viasat-Sverige.html
    Det går ju alltid att söka manuellt på de rätta frekvenserna.
    Om du inte får in alla kanaler kanske du behöver uppdatera din satellites.xml fil http://satellites-xml.eu/
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #29
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Om dina grejer (parabol, LNB osv) är rätt justerade så bör du hitta MINST 600 kanaler på 4.8 / 4.9, jag hittar c:a 800 kanaler.

  10. #30
    Denna guide fungerar bra som stöd ännu trots sin ålder!

    Ett problem dock när jag körde den igår:
    "Gör manuell kanalsökning enl. följande: Satellit 0,8W, Frekvens 11278, Sym 24500, Vertikal, Sök nätverk ”ja”, rensa före sökning ”ja”. Där hittar jag ca. 379 kanaler då!, Tryck ”Ok""

    Hittar inga kanaler med dessa inställningar längre. Någon som kan ge tips på nya?

    Edit:
    hittade svaret ovanför när jag ställde samma fråga ifjol.. var för snabb nu. artikelskaparen kunde ju uppdatera också för bekvämlighetens skull.

    11216 V där hittar jag 391 kanaler idag.
    Senast redigerad av ShadoX den 2017-11-10 klockan 15:30.

Liknande ämnen

  1. Mgcamd till Vu+ Solo2
    Av mickeez i forum Vu+
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-11-16, 11:02
  2. Airplay VU+ Solo2 Blackhole 2.0.5
    Av jajje i forum Vu+
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-09-15, 22:09
  3. mgcamd i nabilo blackhole
    Av Vistasol i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-16, 22:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss