Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Viaplayboxen

  1. #1
    Rags32
    Gäst

    Viaplayboxen

    Är det någon som har den här?

    http://viaplay.se/viaplayboxen

    Kan ni i så fall berätta om den? Hur är den? Fungerar det bra? Hur bra internet krävs det etc? Väldigt nyfiken!

  2. #2
    Only in SE ?
    Senast redigerad av headhunterfan den 2014-02-12 klockan 15:16.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    måste man inte ha abb på viasat för att få det
    då blir det ju inte billigt

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jo1 Visa inlägg
    måste man inte ha abb på viasat för att få det
    då blir det ju inte billigt
    Nej det behöver man inte
    Det är en trevlig lite sak, och det är riktigt bra kvalité på HD kanalerna från Viasat i boxen
    Jag har ADSL och det fungerar bra

  5. #5
    Är denna box att jämföra med en vanlig digital tv-box kvalite eller får jag samma bild som jag får när jag tittar på tex. svt play via datorn?
    alltså inte lika bra som "vanliga tv:n"

  6. #6
    Rags32
    Gäst
    Det är 50 % av kvalitén som sänds på vanlig TV vad gäller HD-kanalerna och sedan 75 % vad gäller SD-kanalerna. Undantag SVT HD son ligger på 33 %. Ser bra ut på TV:n.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Det är 50 % av kvalitén som sänds på vanlig TV vad gäller HD-kanalerna och sedan 75 % vad gäller SD-kanalerna. Undantag SVT HD son ligger på 33 %. Ser bra ut på TV:n.
    T.ex. TV4 är bättre i viaplayboxen än marknätet kolla när det är nyhetssändning och den rullande texten

    När det gäller Viasat's HD kanaler så tycker jag du ger lite låg procent. Tycker det ser bara ut på 40"-46" teveapparater

  8. #8
    Rags32
    Gäst
    Ingen tvekan om att det ser bra ut. Det skrev jag också.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    529
    Tackad
    38 gånger
    Vad behöver man för abo för denna box?
    Jag har förstått att man kan se "live tv" (de linjära kanalerna) via internet med den, det kan man inte med viasats paraboldigitalbox med inbyggd viaplay utan denna måste ta signalen via sat när man vill se "live tv". Även på viaplay via datorn så kan man bara se "play" tjänsterna, de linjära kanalerna saknas.
    Om jag lyckas komma över en viaplay box, vad mer behövs då? Har idag ett viasat guld abo och där ingår ju viaplay.

  10. #10
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    Vad behöver man för abo för denna box?
    Jag har förstått att man kan se "live tv" (de linjära kanalerna) via internet med den, det kan man inte med viasats paraboldigitalbox med inbyggd viaplay utan denna måste ta signalen via sat när man vill se "live tv". Även på viaplay via datorn så kan man bara se "play" tjänsterna, de linjära kanalerna saknas.
    Om jag lyckas komma över en viaplay box, vad mer behövs då? Har idag ett viasat guld abo och där ingår ju viaplay.
    Du kan endast beställa allt via viaplay.se/viaplayboxen , men ett tips för dig som redan har Viasat abonnemang är att ringa Viasat för att kolla upp om du kan få en bättre deal.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss