Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: VU+ Duo2 och Viasat

  1. #1

    VU+ Duo2 och Viasat

    Hej Kamrater!
    Jag har sedan några månader en VU+Duo2, och kör newcs på en pc med C+ kort. Det fungerar bra, men jag har ett Viasat-kort som jag skulle vilja använda i Vu:n och kunna se på HD-kanalerna. Kortet börjar på 0160. Jag har kämpat med några olika guider här på forumet ett tag, men är nu osäker om det går att få igång ett Viasat kort som börjar på 0160 i en icke-Viasatbox. Vad jag har fått fram är att ingen CA-modul fungerar.
    Är det någon som kan ge mig ett svar på om det går att lösa ovanstående problem?
    Med vänlig hälsning. Bluto

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag är osäker på om Viasat-kort som börjar på 0160 är den nyare typen med caid 093E?
    Men är det ett nyare kort med caid 093E så måste du byta från newcs till oscam för att få igång det.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Hej Atomized, och tack för svaret.
    Tanken är att jag ska dela ut C+ kortet till Vu:n, sovrummet och barnens rum, som jag gör nu, med pc och newcs. Sedan, för att få Viasats HD-kanaler, så tänkte jag köra Viasat kortet i Vu:n. Men jag får det inta att fungera med oscam, därför undrade jag om någon fått ett Viasat-kort som börjar på 0160, det är några månader gammalt, att fungera i en icke originalbox?
    Bara så att jag inte sliter ihjäl mig på något som inte fungerar.
    Med vänlig hälsning. Bluto

  4. #4
    Hej Atomized, och tack för svaret.
    Tanken är att jag ska dela ut C+ kortet till Vu:n, sovrummet och barnens rum, som jag gör nu, med pc och newcs. Sedan, för att få Viasats HD-kanaler, så tänkte jag köra Viasat kortet i Vu:n. Men jag får det inta att fungera med oscam, därför undrade jag om någon fått ett Viasat-kort som börjar på 0160, det är några månader gammalt, att fungera i en icke originalbox?
    Bara så att jag inte sliter ihjäl mig på något som inte fungerar.
    Med vänlig hälsning. Bluto

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Sorry, jag missade lite att du skrev om Viasats HD-kanaler. Viasats HD-kanaler fungerar inte på Dreambox eller Vu+ utan bara på Viasat:s egna boxar. Däremot de vanliga (icke-HD) Viasat-kanalerna funkar med oscam.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #6
    Ok, det var synd, men då vet jag i alla fall. Då får jag fortsätta att ha min skruttiga Viasatbox framme, då.
    Jag slipper i alla fall lägga mer energi i onödan på detta.
    Tack Atomized.
    Med vänlig hälsning Bluto

Liknande ämnen

  1. [LÖST] nyinköpt duo2
    Av okunnigmicke i forum Vu+
    Svar: 85
    Senaste inlägg: 2015-01-12, 22:53
  2. Image för vu+duo2
    Av tjabba i forum Vu+
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-01-03, 21:59
  3. VU+ Duo2
    Av Bluto i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-09-28, 12:26
  4. Vu duo2
    Av ringo11 i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-18, 06:08
  5. New Vu+ SOLO2 & Vu+ DUO2
    Av dragonevo i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-13, 21:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss