Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: DM500T Sundsvall

  1. #1

    DM500T Sundsvall

    Hej. Har bekymmer med min dm500t. När jag använder mig av en terrestrial fil som jag fick av den fantastiska minime så får jag in 1-11 samt några fler. Men jag saknar en jäkla massa kanaler. Bla alla BBC kanaler, eurosport 2, Disney xd, viasat explorer, animal planet. Har provat nya terrestrial xml från filarkivet som kom nyligen. Men med den kan jag välja Sundsvall Södra Stadsberget men den hittar ingen transponder alls på den. Ingen alls på nån av städerna i den filen. Jag har för övrigt stark ute antenn i fri sikt mot Masten med avstånd ca 6km. Alla andra boxar både sagem DT90 och min humax on demand har 99-100% styrka med hög kvalité på alla kanaler i mitt boxer max utbud. Ps! Cmore har jag och dom funkar tillsammans med dom andra jag har, utan bekymmer. 0% Ber och snr 80-99%. Har provat med att byta från Gemini till Pli jade. Och även bytt nätadapter. Vad är fel. Hjälp mig jag saknar närmare 20 kanaler.

    Mvh

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Varför inte använda filen som söker igenom ALLA frekvenser, då behöver du inte bry dig om vilken mast du ska välja. Här finns filen: http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=1299
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Citat Ursprungligen postat av lillen83 Visa inlägg
    Hej. Har bekymmer med min dm500t. När jag använder mig av en terrestrial fil som jag fick av den fantastiska minime så får jag in 1-11 samt några fler. Men jag saknar en jäkla massa kanaler. Bla alla BBC kanaler, eurosport 2, Disney xd, viasat explorer, animal planet. Har provat nya terrestrial xml från filarkivet som kom nyligen. Men med den kan jag välja Sundsvall Södra Stadsberget men den hittar ingen transponder alls på den. Ingen alls på nån av städerna i den filen. Jag har för övrigt stark ute antenn i fri sikt mot Masten med avstånd ca 6km. Alla andra boxar både sagem DT90 och min humax on demand har 99-100% styrka med hög kvalité på alla kanaler i mitt boxer max utbud. Ps! Cmore har jag och dom funkar tillsammans med dom andra jag har, utan bekymmer. 0% Ber och snr 80-99%. Har provat med att byta från Gemini till Pli jade. Och även bytt nätadapter. Vad är fel. Hjälp mig jag saknar närmare 20 kanaler.

    Mvh
    Animal Planet
    Discovery Science
    Eurosport2
    TCM
    STAR!
    Showtime
    BBC World
    Cartoon Network
    Disney XD
    Kanal Global
    Axess
    C More Series

    Kommer dessvärre ej att få in då dessa kanaler sänds i MPEG 4.

    Alla HD Kanaler
    TV Sport Xtra
    Viasat explorer

    Sänds i DVB-T2, den kommer du heller ej få in då det sitter en DVB-T Tuner i din box.

    Du har en DM500T som är en MPEG 2 box...den stöder inte dessa kanaler och kommer dessvärre inte finna dem.

    Du borde dock kunna få in alla kanaler som sänds på Mux 1, 2 och 3 och ev. någon enstaka kanal på mux 4 som sänds i MPEG 2.
    Tror dessa är Comedy Central, Discovery, TLC, TV10, Eurosport, Kanal 9, MTV, Nickelodeon Silver, TNT och TV4 Sport.
    Senast redigerad av Minime den 2014-02-09 klockan 09:20.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  4. #4

    tack för bra hjälp :) här kommer två frågor till

    1. Kommer jag kunna ta del av dess om jag skaffar en dm800t eller dm800hdse med C/T hybrid, eller är kanalerna pairade oxå som hd kanalerna?

    2. DM800HD som säljs som clone, bla dm800.e.... visst har den hybridtuner dvs både C/T?

    behöver ha tag på 2-3st 800or med T som funkar i sverige

    mvh
    Senast redigerad av lillen83 den 2014-02-09 klockan 09:26. Anledning: tillägg

  5. #5
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Boxen kommer att finna dessa kanaler, alla utom HD kanalerna då DM800HD och DM800se inte har någon DVB-T2 tuner.
    Men de boxar som du nämner kommer ej kunna avkoda MPEG 4 kanalerna då det krävs en 16 byte lång AES nyckel för att få OSCam att kunna decryptera dessa sändingar.

    Enda lösningen för MPEG 4 sändingarna är att man använder sig av en CS Server och Alex 2.

    Alternativt Miraclebox med MPEG 4 CA-Modul eller CI+ Modul, med boxer kort eller Alex 2 enhet.
    Finns även någon box till som stöder MPEG 4 CA-Modul och CI+ Moduler kommer ej ihåg vad dessa boxar heter.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

Liknande ämnen

  1. Dm500T tv3
    Av Stargate i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-02-16, 20:38
  2. DM500T boxer
    Av lillen83 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-02-02, 05:22
  3. TV4+ och DM500T
    Av whitesox i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-05-03, 20:19
  4. Kanalsökning DM500T???
    Av simon.nilsson83 i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-09, 08:45
  5. Ang buggen i DM500T
    Av humlan57 i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-07-31, 15:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss