Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 24

Ämne: Problem med upptagen tuner vu+ duo2 2xs2

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Inlägg
    138
    Tackad
    3 gånger

    Problem med upptagen tuner vu+ duo2 2xs2

    Hej. Helt plötsligt blev båda mina tuners upptagna.

    Vi statt och tittade på en program på tv4, och när en timer skulle börja spela in ett program på TV7, blev det inga lediga tuners lediga. Endast en pågående inspelning. Jag kan byta till Sjuan där inspelningen pågår, men inte till någon annan kanal / transponder. I LCD och när man visar info om kanalen ser jag att både iconen för tuner A och B är markerade. Så båda mottagarna används !!

    Frugan är galen.
    Vad gör man? Varför blir det så här, någon som har tips ?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Ja du får hoppas att någon har tid att leta igenom alla dina inlägg för att kolla din config, eftersom du inte skriver den här.
    typ antal av lnb, paraboler och switchar sedan tuner configs i box, image mm

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Inlägg
    138
    Tackad
    3 gånger
    1 Parabol, 2 LNB, 2 Diseq , 2xS2 mottagare i min Duo2.

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag förutsätter att du har Twin-LNB och dubbla nedledningar?
    Vad har du för tunerinställningar? Du bör ha tuner A konfad för Thor0.8W och Astra4.8E samt tuner B konfad "lika med tuner A".
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Inlägg
    138
    Tackad
    3 gånger
    Japp det har jag.

    Jag har hittat problemet.

    Jag lyckas hänga min tuner varje gång på följande sätt.

    Jag kör ubuntu 13.10 (villket säkert inte spelar någon större roll).
    När jag med Chrome går in på Webif och klickar monitorn för en kanal för att streama ett program, laddar Chrome ned stream.m3u fil.

    Jag högerklickar på stream.m3u filen och väljer "Open With", och VLC player eller Video player. Nu startar vald spelare och streamar mitt program som det skall. Avslutar jag spelaren så blir mottagaren ledig.
    Så här långt fungerar fet hur fint som helst varje gång. Oavsett vilken spelare jag väljer.

    Men eftersom min stream.m3u filer ligger kvar, och jag "långt" senare går in och väljer en gammal stream.m3u fil och försöker att titta på den strömmen, och eftersom programmet inte längre är aktivt får jag en blank skärm och inget spelas så klart upp, men en tuner blir dock upptagen.

    Stänger jag nu ned programmet, så blir inte mottagaren ledig. Den förblir hängd tills jag startar om Enigma eller hela systemet.

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Om du har möjlighet att prova en annan webläsare så kanske det gör skillnad. Jag har inte använt Chrome i detta sammanhang utan jag brukar köra Firefox mot boxen. Då öppnar kanalerna direkt i VLC-fönster utan att behöva gå omvägen att klicka på någon m3u-fil.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    eller tvärsom ladda ner hela service-fillistan m3u från web i/f och spara på typ skrivbordet.
    så kan du zappa hur du vill i VLC utan browser mha av den.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Inlägg
    138
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Om du har möjlighet att prova en annan webläsare så kanske det gör skillnad. Jag har inte använt Chrome i detta sammanhang utan jag brukar köra Firefox mot boxen. Då öppnar kanalerna direkt i VLC-fönster utan att behöva gå omvägen att klicka på någon m3u-fil.
    Det är url'en som är boven. Det spelar alltså ingen roll vilken läsare jag har eller om jag hämtar hem en fil och kör. Tunern hänger direkt så fort man försöker använda en referens till en gammal ström.
    Jag har testat under Windows, Ubuntu, Chrome, Firefox och IE. Hämta ned fel eller inte.

    Så man måste tydligen ha koll på att man inte klickar på ett gammalt program i Webif.

  9. #9
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Chelsea64 Visa inlägg
    Det är url'en som är boven. Det spelar alltså ingen roll vilken läsare jag har eller om jag hämtar hem en fil och kör. Tunern hänger direkt så fort man försöker använda en referens till en gammal ström.
    Jag har testat under Windows, Ubuntu, Chrome, Firefox och IE. Hämta ned fel eller inte.

    Så man måste tydligen ha koll på att man inte klickar på ett gammalt program i Webif.
    OK, i så fall låter det som en bug i OpenPLi. På min Vu+ Duo går det bra att titta på samma kanal igen i webif utan att något hänger sig. Men just nu kör jag OpenVIX så det kanske skiljer från OpenPLi.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Inlägg
    138
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    OK, i så fall låter det som en bug i OpenPLi. På min Vu+ Duo går det bra att titta på samma kanal igen i webif utan att något hänger sig. Men just nu kör jag OpenVIX så det kanske skiljer från OpenPLi.
    Ja jag tror det också. Jag har rapporterat in buggen till OpenPli, men vi får se om det blir en lösning på det.
    Hur som helst riktigt störande.

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-12-14, 20:30
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-11-29, 06:06
  3. MBP Twin HD 2xS2
    Av Hassan12 i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-09-20, 18:54
  4. Problem med Miraclebox Premium Twin HD (2xS2)
    Av timsan i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-08-26, 10:09
  5. Problem med min HDD på duo2
    Av Satjoey i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-08-15, 12:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss