Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Bra TV mellan 55-60 tum för ca 10000?

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    200
    Tackad
    3 gånger

    Bra TV mellan 55-60 tum för ca 10000?

    Ja!

    Jag tänker införskaffa en ny TV som har de flesta funktionerna och det största kravet jag har är att den har väldigt bra bild. Det ska vara full HD så klart och en 3D Tv

    Har ni några tips?

    Tack

  2. #2
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 004
    Tackad
    77 gånger
    Jag hade nog väntat tills ultra hd tv apparaterna börjat bli billiga.
    Jag köpte för en månad sedan en samsung smart tv 46 tum för 6990 på netonnet den kan jag rekommendera.
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    en 3d skulle inte ja köpa eftersom det kommer att försvinna ingen hit helt enkelt
    inte mycket 3d prog elr filmer viasat såg ja tog bort 3d
    alla väntar på att kränga 4k nu

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Jag skulle rekommendera LG55LA667V. Bäst i test av ljud och bild.
    http://www.ljudochbild.se/nyheter/ar...tv-apparater-2
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    200
    Tackad
    3 gånger
    Tack allihopa för tipsen! Saken är den att jag har köpt en Philips 55PFL6678S för ett halvår sedan och den krånglade väldigt mycket och nu får jag välja en ny tv med samma budget(ca 13000). Mina krav är att den är en snabb smart tv, den jag haft tidigare tog ca 30-50 sek för att boota upp.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Funderar på denna gryming JVC DLA-X500.

    dock inte en tv men de små sakerna har jag kastat och kommer ej att köpa igen.

    sen ang 3d måste jag bara säga "är du dum eller" finns nog inget bättre. Måste va rätt format bara. Att ha 3d på en liten 50" är bara värdelöst. Jag själv köper bara 3d i butiken. Sen ang att viasat plockade bort 3d beror mer på att 3d inte slår på tv. Detta pga att det visas skit på dem.
    Senast redigerad av Kammaflaje den 2014-02-12 klockan 21:14.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    3D eller inte är ju en fråga om smak, men så fort tekninken har blivit billigare så kan du titta på 3D utan glasögon, själv tycker jag 3D är skit pga att jag hatar att ha prylar på min näsa En bekant köpte en samsung som man måste prata och vinka till för att byta kanal mm mm... Helt värdelöst mot en fjärris om ni frågar mig. Usch låter ju som en gammal gubbe

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Citat Ursprungligen postat av von_skunck Visa inlägg
    3D eller inte är ju en fråga om smak, men så fort tekninken har blivit billigare så kan du titta på 3D utan glasögon, själv tycker jag 3D är skit pga att jag hatar att ha prylar på min näsa En bekant köpte en samsung som man måste prata och vinka till för att byta kanal mm mm... Helt värdelöst mot en fjärris om ni frågar mig. Usch låter ju som en gammal gubbe
    Hmm 3d utan glasögon kommer inte va lika bra som med glasögon tro mej jag vet. Det som finns idag kan inte ens mäta sej med glasögon. Däremot i framtiden kan det bli bättre men kan aldrig bli lika bra som med glasögon. Jag hänger en hel del på minhembios forum vilket har medlemar vars liv baseras enbart på hemmabio. Det är som religon för dem. iaf så har jag lärt mej ton om just hemmabio och sånt där. Samma sak som dreambox på detta forumet har varit en guldgruva för mej

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    66
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Kianian Visa inlägg
    Ja!

    Jag tänker införskaffa en ny TV som har de flesta funktionerna och det största kravet jag har är att den har väldigt bra bild. Det ska vara full HD så klart och en 3D Tv

    Har ni några tips?

    Tack
    Hej,

    Köpte en Samsung 55" 3D Smart LED-TV (UE557005) på Elgiganten förra helgen och måste säga att jag är supernöjd. Fick även med en Galaxy Tab 2 på köpet och registrerar man tv´n så får man Viaplay 3 mån gratis.. perfekt för OS.
    TV´n startar snabbt och tycker Smart TV delen fungerar kanon.
    Man har ju 30 dagars öppet köp så det är bara att lämna tillbaka om man inte är nöjd.
    DM 500HD - OpenPLI v4.0.7

  10. #10
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av bdapaho Visa inlägg
    Köpte en Samsung 55" 3D Smart LED-TV (UE557005)
    Om jag inte missminner mig är det en av de modeller som kör linux och det går att installera oscam på. Isf ett bra köp

Liknande ämnen

  1. Vad är skillnaden mellan....
    Av Ille83 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-01-19, 22:15
  2. Kortdelning mellan min Az och min DM?
    Av Oreda i forum AzBox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-05-13, 23:44
  3. vizyon 10000 HD
    Av elvings i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-27, 19:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss