Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Välja vilken bouquet som skall vara standard vid uppstart

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Inlägg
    138
    Tackad
    3 gånger

    Välja vilken bouquet som skall vara standard vid uppstart

    När jag starta min box (speciellt från helt avstängt läge), och jag väljer EPG, så är det ingen bouquet som valts, utan Allt.
    Jag har en bouquet som innehåller de kanaler jag vill se, men innan jag "kan" välja EPGmåste jag först välja min bouquet.

    Går det att få så att den alltid är vald ?
    Jag är inte egentligen intresserad av att flera olika, och behöver inte ha tillgång till de kanaler som jag normalt inte tittar på.

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmmm.

    Ställ dig på den kanalen / favoritlistan som du vill ha vid start. Och starta om boxen via menyn, så "kommer" den ihåg din inställning.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Inlägg
    138
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmmm.

    Ställ dig på den kanalen / favoritlistan som du vill ha vid start. Och starta om boxen via menyn, så "kommer" den ihåg din inställning.
    Nej det gör den tyvärr inte. Jag har satt TV4 som startkanal. Och vid hårdstart/omboot är det den kanalen som visas, annars är det alltid den senaste tittade kanalen som visas. Men det är ok så vill jag ha det.

    Men när jag går in i EPG'n eller trycker på kanalväljarnen visas alltid Alla, inte den favoritlistan jag vill ha. Det är mycket störande, framför allt för barnen och frugan.

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Och vilken imgae har du ?? Tror du att vi ska kunna veta vad just DU har installerat. Det skiljer sig mellan olika. I mina boxar med OpenPli 4.0 så är det som jag sa.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Inlägg
    138
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Och vilken imgae har du ?? Tror du att vi ska kunna veta vad just DU har installerat. Det skiljer sig mellan olika. I mina boxar med OpenPli 4.0 så är det som jag sa.
    Hehe, ja just det, det skulle man ju också berätta.
    Jag kör OpenPli på Vu+ Duo2.
    Jag har egentligen inte går så mycket. Så mest standard.
    Kör Auto Timer, CrossEPG.

    Har gjort en egen favoritlista med dreamBoxEdit och lagt in picons för alla kanaler.
    Jag har ställt in så att den Grafiska Multi EPG'n är standard när jag trycker på EPGknappen.

    När jag startar boxen, trycker på EPG knappen, är alla kanaler i huller och buller (frugans kommentare), dvs att Min favoritlista med de kanaler vi tittar på och sorterat med SVT1, SVT2 osv... Så vad jag måste göra är att först välja min favoritlista.

    Vad jag vill är att när boxen startas om (exempelvis efter uppdaterig, eller helt avstängd) är att man inte behöver välja favotitlistan först.

  6. #6
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Varför CrossEPG ?? Du har ju EPG inbyggt i boxen, bara att ställa in en ZAP-timer på lämpliga kanaler. Finns beskrivet på många trådar.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Inlägg
    138
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Varför CrossEPG ?? Du har ju EPG inbyggt i boxen, bara att ställa in en ZAP-timer på lämpliga kanaler. Finns beskrivet på många trådar.
    Vet inte. Men påverkar det favoritlistan menar du? Skall kolla detta med CrossEPG.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Inlägg
    138
    Tackad
    3 gånger
    Jag har fortfarande problem med detta.

    Har en (endast en) favoritlista (som jag kallat Våra). Från vanligt dagligt tittande, startar jag min box från standby läge. Då är ju så klart den kanal jag senast tittade å aktiv. Så också den favorillista (Våra). Detta gäller både för EPG och kanallistan.

    Stänger jag av boxen helt. Dvs inte till standby, då startar den kanal upp som jag valt som start kanal. Men ingen favoritlista är val (med andra ord min favoritlista Våra är inte val). Utan Alla är vald.

    Här är problemet. Jag vill ju att favoritlistan vi har (våra) skall vara vald.

  9. #9
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Kan det vara så enkelt att det är för att du använder ÅÄÖ i kanallistans namn och det är det som strular? Bara en gissning men kan vara värt att testa att byta namn på den
    Multitasking means screwing up several things at once.


  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Inlägg
    138
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Kan det vara så enkelt att det är för att du använder ÅÄÖ i kanallistans namn och det är det som strular? Bara en gissning men kan vara värt att testa att byta namn på den
    Har testat det med. Men det är inte det. Har du ingen favoritlista?
    Och om ja är den vald när du startar din box från avslagit läge?

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-11-26, 17:38
  2. Vilken skall jag välja ?
    Av wizz i forum DGStation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 12:30
  3. Vilken mottagare skall man välja ????
    Av xtal i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-03-09, 20:03
  4. Vilken skall man välja?
    Av Lantto i forum Övriga mottagare
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-12-31, 12:03
  5. Vilken mottagare skall man välja ?
    Av tcbkindh i forum Övriga mottagare
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-04-10, 22:12

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss