Nu har jag fått ett problem som jag behöver hjälp med.
Jag har en DM800 klon v2.01 med en färsk OpenPli 3 image (december 2013) som jag är ganska nöjd med.
Kör oscam (enbart) och har en intern hårddisk i den. Inget märkvärdigt alltså. Tror den är 5-6 år nu.
Jag är den typen som aldrig stänger av boxen, har aldrig gjort och det är där problemet ligger: dom gånger som boxen startar om så är det inte säkert att den kommer upp igen! Den stoppar när stapeln på "Dream Multimedia Booting" nästan är komplett och sen kommer man inte längre.
Jag hade detta problem när jordfelsbrytaren hade löst ut en gång men efter 10-15 försök så kom den upp igen.
I mitten av januari hade vi strömavbrott och då hände samma sak men då var det liksom idag lögn att få igång den, det slutade med att jag fick blåsa om den (finns en tråd om detta).
Sen gick den en månad men i förrgår när jag tänkte prova en ny cam så ville jag starta om den - kontrollerat - och nu är det samma visa igen! WTF?

Jag kommer åt den via telnet så helt rökt är jag inte men jag vet inte riktigt vad jag ska göra där.
När detta hände första gången så fick jag tips om att nätdelen var för klen så jag testade en annan - utan framgång. Så jag tror inte felet ligger där.
Jag bytte tuner i december och det var då jag blåste om den och gjorde alla förändringar.
Ja, jag har backup på alla viktiga filer men jag vill inte blåsa om den varje gång strömmen går, vill lösa detta en gång för alla.

Vad kan jag göra via telnet för att se vart den nitar och hur kan jag komma runt det?