Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: hälp! ingen signal ut på hdmi dm500hd

  1. #1

    hälp! ingen signal ut på hdmi dm500hd

    Jag får ingen bild via hdmi på min dreambox dm500hd. Om jag bryter strömmen så får jag upp startbilden på en dreambox på tvn så då funkar det fint. Men sen försvinner bilden. Ljudet funkar via optisk ut. På webgränsen när jag loggar in på boxen får jag upp screanshots som funkar. Men på tvn står det att kabel är kopplad men att det inte finns någon signal. Jag provade att sätta in en scart istället men får ingen bild på den heller. Har kollat i menyn och inställningarna visar på hdmi ut. Tvn funkar mot dator, BD och med boxens uppstartsbild...superskumt. Någon som vet något? Kör openpli.

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det är möjligt att boxen kör en upplösning som inte TV:n klarar. Prova en annan TV om du kan. Prova också olika inställningar i boxen (1080i, 720p, 50 el. 60Hz).
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det är möjligt att boxen kör en upplösning som inte TV:n klarar. Prova en annan TV om du kan. Prova också olika inställningar i boxen (1080i, 720p, 50 el. 60Hz).
    Har provat alla olika inställningar för upplösning. Och dessutom så har boxen använts till den tv jag har nu under en månad utan tidigare problem och till min gamla tv i ca 1år utan problem och nu funkar den inte på nån...superskumt. Tack men vi får fortsätta felsöka och hoppas på fler svar.

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    OK, då har det nog hänt något med boxen.
    Efter vad jag läst är det inte helt ovanligt att HDMI-kontakten bryts på moderkortet så att det kan bli dålig kontakt. Det kan ju vara något sådant, du kan prova att försiktigt sätta kontakten i spänn åt ena eller andra hållet och se om det gör skillnad.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2004
    Inlägg
    89
    Tackad
    2 gånger
    Fortsätter på detta tema då det kanske kan hjälpa någon med problem.

    Har haft tre VU+ boxar kopplade till tre ganska nya LED tv, 1. Sony, 1. Samsung och 1. Andersson och allt har fungerat perfekt med dessa.
    Utökade nu mitt tv innehav mad 1 st ny Philips tv. När jag nu kopplade ihop den nya Philips tv:n med en Vu+solo2 box med Blackhole image
    så fick jag problem med kontakten mellan box och tv. Beskedet från tv var "ingen signal". Inget är annorlunda i denna box än i de andra boxarna.
    Har också noga kollat kabel, kontakter och inställningar men problemet fortsatte.
    Om jag stänger av och sätter på VU+ boxen ett antal gånger så får jag bild men så vill man ju inte ha det så jag testade med att byta image
    till VTI image och då fungerade det direkt utan några som helst ändringar i varken tv eller box. Felet måste alltså ligga in kombinationen
    Blackhole och Philips tv - hur konstigt jag än tycker det är. Trodde först att det var fel på tv:n och var på väg att åka tillbaka med den men
    som tur var beslöt jag att först testa en annan image.

Liknande ämnen

  1. Ingen signal HDMI DM800HD SE
    Av tux0 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-11-18, 15:58
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-11-13, 15:33
  3. HDMI på DM500HD
    Av Rille76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-11, 21:46
  4. Hittar ingen signal med parabol DM500HD
    Av Zan i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-10-17, 19:12
  5. HDMI- och scart-signal samtidigt?
    Av Teeo i forum AzBox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-17, 13:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss