Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Snart nya HD kanaler

  1. #1

    Snart nya HD kanaler

    Kör OScam hemma för mina 4 dreamboxar, barnen, köket + tvrum. Har kvar den gamla orginalboxen och blev uppringd av CD kundtjänst som upplyser mig att snart kommer dom börja köra mpeg4 ? och att det blir 14 nya HD kanaler. Givetvis kan jag inte köra dessa på min gamla box .
    Dom vill man ska köpa deras nya HD box och man låser sig till ytterilgare 12 månaders abbonemang .... Och det kommer bli en ny avgiftshöjning i april.

    Så vad kommer hända, kommer jag kunna fortsätta se de HD kanaler som jag ser idag eller kommer det bli helt svart i rutan ?

  2. #2
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 016
    Tackad
    77 gånger
    Vad jag vet så är sänds vissa kanaler redan i mpeg 4 och jag tror du har hört fel det kommer nog inte 14 nya HD kanaler utan dom menar nog att det finns just nu 14 HD kanaler.
    History channel kommer bara att finnas i HD kvalitet efter den 28 februari.
    Senast redigerad av joakim95 den 2014-02-15 klockan 15:29.
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

  3. #3
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Joakim95 precis. Inte helt säker men jag har för mig att CD (via satellit) har det största utbudet av HDTV kanaler. Man ser tydligt att kvaliten är bättre. För min del är skillnaden inte stå stor då jag (med flit) köpte en HD-ready TV, då bilden på dessa blir betydligt bättre för vanliga SDTV kanaler jämfört med Full-HD som gör att det ser riktigt fult ut. Antar det har med skalningen att göra.

    Nå ja, History försvinner men det är bara SDTV kanalen. Jag antar samma sak kommer hände med flera andra kanaler, som TV3, Kanal 5 osv. Finns ju ingen anledning att sända dessa kanaler längre. Behöver man skicka ut dessa kanaler som SDTV i TV nät t.ex. så kan man bara skala om dem så skickar man ut TV3 HD som SDTV.

    Fördelen med att ta bort dessa kanaler från satelliterna är att det då finns plats för flera nya HDTV kanaler istället.

    Onödigt parallell sända, dom borde skynda på tycker jag.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    Frågan är hur många procent av tex. Canal digitals kunder som har sd boxar....Så länge den siffran är hög så vågar dom nog inte sluta med sd sändningarna. Sen verkar dom ju flytta över vissa kanaler till S2 även om dom inte är i hd kvalite. Tex Comedy channel.

  5. #5
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    balob, jag tror inte det är så många. De svarta boxarna (som fixar HD), plus pizzakartong boxarna har dom haft grymt länge och dom fixar HD, men man kan inte koppla kortet till boxen. Men dom fungerar i alla fall. Tycker det börjar bli dags för CD att fimpa parallellsändningar, gå över till HD. Däremot vet jag inte om de äldre boxarna fixar S2, borde dom göra. Folk som har hederliga SDTV boxar får faktiskt fixa nya, eller köpa begagnat, det kan inte vara så många som har kvar dessa boxar.

    Jag var ingen förespråkare av HD eller platt-TV tidigare, inte så viktigt egentligen. Men då jag tillslut fixade platt-TV blev bilden skarpare och bättre, bonus är ju att HDTV se riktigt bra ut. SDTV duger iofs fint ändå. Jag vill ha nya HD kanaler i utbudet.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    180
    Tackad
    21 gånger
    Jag hoppas på många nya HD-kanaler när dom får upp Thor 7 (http://www.telenorsat.com/satellites...coming-launch/)

  7. #7
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 016
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Drejjmit Visa inlägg
    Jag hoppas på många nya HD-kanaler när dom får upp Thor 7 (http://www.telenorsat.com/satellites...coming-launch/)
    Jag gissar att Thor 7 byter plats med Intelsat 10-02 som flyttas till satellitkyrkogården.
    Någon som vet var satellitkyrkogården ligger ?
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

  8. #8
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av joakim95 Visa inlägg
    Någon som vet var satellitkyrkogården ligger ?
    Tänker du kanske på Graveyard orbit?

  9. #9
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 016
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av MrPotatoHead Visa inlägg
    Tänker du kanske på Graveyard orbit?
    Ja just den tänker jag på
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

Liknande ämnen

  1. Boxer historia snart?
    Av magstripe i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-01-03, 14:57
  2. DM500HD snart i mål
    Av von_skunck i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-21, 13:41
  3. Pairing snart hos CD
    Av OA i forum Canal Digital
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-05-26, 22:24
  4. Viasat Snart Borta!!!
    Av cajsa i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-07, 18:06
  5. VideoGuard snart....
    Av scrollenman i forum VideoGuard/NDS
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 11:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss