Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Svensk version av fjärrkontroll till dreambox mm

  1. #1

    Svensk version av fjärrkontroll till dreambox mm

    Hej!

    Har kikat runt lite bland de olika fjärrkontroller som finns för iOS som fungerar ihop med Enigma2 och tyckte att utbudet som finns på App Store är av blandad kvalitet. Vissa appar har många funktioner, men är knepiga att använda, medan andra appar är relativt enkla men ser väldigt tråkiga ut.

    Då jag har som intresse att lära mig nya tekniker har jag ägnat lite tid åt att skriva en egen fjärrkontroll riktad mot Enigma2-boxar (egentligen räcker det att de har pluginen webif installerad), där fokus ligger på enkelhet (snabbt kunna zappa, kolla på epg:er mm) samt att den är på svenska. Appen har precis godkänts av Apples granskare och finns nu för nerladdning på App Store.

    Första versionen har inte full funktionalitet, men jag tar gärna emot feedback på vad ni tycker om den i denna "första utgåva". Är intresset stort kan fler funktioner lyftas in.

    Ni hittar mer information här: enigma.itlabbet.se

    Tacksam för feedback, antingen här eller i App Store.

    mvh
    Niklas
    Senast redigerad av enigma den 2014-02-17 klockan 09:06.

  2. #2
    sm0kie
    Gäst
    Varför inte börja med 7kr/nedladdning? Varför hoppa upp till 15 om appen är ny och du vill ha feedback?

    Eventuellt ha den som "free" första månaden för att plocka upp intresse och feedback.

  3. #3
    Det vore riktigt nice att använda paddans tangentbord i dreamboxen, att använda tex. Youtube med fjärrken är ju rena tortyren

  4. #4
    smOkie, jag är inte sämre än att jag kan ändra mig

    Priset för appen kommer att ändras till det 7kr under en veckas tid med start i morgon. Om priset fortfarande är 15 kr, när ni kollar, beror det på att prisändringen inte ännu har hunnit registreras hos Apple. Avvakta då tills ni ser rätt pris i App Store.

    Tanken med första inlägget var att ge dig som medlem i detta forum möjlighet att styra inriktningen på appen, om det är någon speciell funktion som ni skulle vilja ha införd.

    Tack till Kyuss667 för tanken med tangentbordet, ska fundera på om det är möjligt att införa.
    ________________________________________
    http://enigma.itlabbet.se

  5. #5
    Jag slog till för 15 spänn, kanske ger dig en morot att hålla utvecklingen igång.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Kanske låter snålt men personligen skulle jag aldrig betala för en app igen... aldrig... detta pga att gratis är gott. Sen de gånger jag köpt en app så har det funkat ett tag och sen kommer det en uppdatering som gör det värdelöst eller så ändrar idioten till skapare från pay till free med reklam. Så då för att ta emot uppdateringar så tar man emot reklam. Så app marknaden är så rutten... sen skulle jag akdrig använda en ios fån men det beror på helt andra anledningar :P

  7. #7
    Har kört lite med ER nu, +poäng att du inte gjort din app så den ser ut som en hemsida på Geocities runt 1997 saknar bara en volymkontroll sen är den good to go för hushållsbruk, lägger du till mitt önskemål om tangentbord så kan jag tänka mig att Nobelpriset trillar in i en nära framtid

Liknande ämnen

  1. Svensk manual till Dreambox 800 HD PVR
    Av Renny i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-16, 22:54
  2. Dreambox 600 Fjärrkontroll
    Av Per Sjöholm i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-05, 16:12
  3. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-01-23, 16:21
  4. Dreambox-svensk meny?
    Av btj i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-20, 18:52
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-14, 17:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss