Ja, har du inte gjort kanalsökning i boxen tidigare så är det dags nu.
Ja, har du inte gjort kanalsökning i boxen tidigare så är det dags nu.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
jag försökte det men den hittar inga kanaler :/. när man konfigurerar tunern så ska man ju ställa in rätt satellit antar jag för det finns ju en del att välja mellan och det fanns 2st med Thor och har provat båda men inget resultat. tänkte på konfigen i cccam. ska man ta bort allt som står och lägga till den raden du skrev eller ska man bara skriva in det bland allt annat som står? som sagt är amatör![]()
Du ska välja Thor Ku-band.
Vad gäller CCcam.cfg så behövs bara den enda raden. Om det finns andra rader som börjar med ett #-tecken så gör det inget. För #-tecken betyder att den raden inte används. Men det får inte finnas fler rader utan #-tecken i början.
Är din parabol rätt inställd? Annars får du börja med den biten. Sedan får du se över dina LNB-inställningar tills du får kanalsökningen att fungera. Du ska kunna göra kanalsökning och se alla kanaler i kanallistan utan att nånting med kortservern eller CCcam behöver fungera.
När du ser alla kanaler i kanalllistan men inte får bild på dem kan vi börja med konfigureringen av kortserver och CCcam.
Det är en sak i taget som gäller om man ska komma ända fram...![]()
Ja precis , en sak i taget. Nu har jag fått in alla kanaler i alla fall. Ställde om LNB så fungerade det! men nu har jag ju ingen bild, bara svart
, vad tycker du är nästa steg?
Surfa in till webif på din cardserver. Citat ur guiden:
"Vill du logga in på oscam webinterface så surfar
du till den IP-adress som din Raspberry Pi har och porten 8080, om
din server har IP 192.168.1.102 så blir det
t.ex.:
http://192.168.1.102:8080
Du loggar in som Admin med lösenordet OSCam"
I nedre delen av webif rullar loggen förbi. Kolla vad som står där och kolla sedan vad som skrivs om du byter kanal på boxen? Du ska alltså byta till en kanal ditt kort har behörighet till.
Kommer inte in på webinterface? ska väl bara skriva in ipadressen i internet explorer och trycka enter?
Läser du anvisningen?
Du ska inte bara skriva in IP-adressen. Du ska skriva in IP-adressen direkt följt av :8080