Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 43

Ämne: Konfiguration VU+ Solo

  1. #1

    Konfiguration VU+ Solo

    Hej

    Har precis lyckats göra en kortserver med raspberry pi och oscam med guiden som finns här på forumet. Har införskaffat mig en VU+ Solo digitalbox som jag tänkte använda som klient.

    Hur ställer jag in boxen så att jag får sync från min raspberry pi kortserver så jag får bild?

    Är nybörjare på det här området.

    Vore tacksam för hjälp

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Du får flasha din Solo med en lämplig image om du inte redan har gjort det.
    Sedan får du installera någon lämplig programvara du kan använda som klient t.ex. oscam, mgcamd eller CCcam.

    Det finns nog ett otal exempel på konfiguration av dessa i forumet. Om du inte vet vad du ska välja så är kanske det enklaste att välja CCcam. Och en lämplig image att börja med kan vara OpenPLi.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    okej, ja som sagt så kan jag inte så mycket än men vill lära mig. tack så mycket för svaret. ska se om jag fixar det på egen hand

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Tanka ner OpenPLi från denna sida:
    http://openpli.org/download/vusolo/
    Du kan välja den nyaste filen.
    När du sedan startar upp OpenPLi får du en fråga om att installera CCcam. Svara ja på den så har du allt du behöver. Sedan återstår bara konfigurationen men den kan vi återkomma till.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    95
    Tackad
    7 gånger
    1.Ladda hem images från http://openpli.org/download/vusolo/
    2.Packa upp ZIP-filen.
    3.Ta fram ett USB-minne och formatera minnet. Obs se till att filsystemet på minnet är FAT32. OBS allt som finns på minnet raderas.
    4.Kopiera över mappen vuplus som du fick när packade upp ZIP-filen till ett tomt USB-minne.Stäng av digitalboxen och koppla in USB-minnet på framsidan av boxen.
    5.Stäng av digitalboxen och koppla in USB-minnet på framsidan av boxen.
    6.Starta boxen.
    7.Nu kommer lampan på boxen att börja lysa i rött/orange hålet. Nu är det bara att vänta.
    8.När lampan blinkar grönt, är installationen klar. Ta bort USB minnet och starta om boxen. (Tar du inte bort minnet kommer den installera OpenPli igen)
    9.Kör igenom konfigurationen av OpenPli som visas på TV ’n, och välj att installera CCcam.
    10.atomized svarar på resten
    OSCAM 1.20-unstable_svn build r8647
    CSP 0.9.0r228 - JVM: [Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM1.6.0_43-b01]
    OS: [Linux 3.2.0-4-amd64 (amd64)]
    Kortläsare: 2st Omnikey 3121

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Fraggler Visa inlägg
    1.Ladda hem images från http://openpli.org/download/vusolo/
    2.Packa upp ZIP-filen.
    3.Ta fram ett USB-minne och formatera minnet. Obs se till att filsystemet på minnet är FAT32. OBS allt som finns på minnet raderas.
    4.Kopiera över mappen vuplus som du fick när packade upp ZIP-filen till ett tomt USB-minne.Stäng av digitalboxen och koppla in USB-minnet på framsidan av boxen.
    5.Stäng av digitalboxen och koppla in USB-minnet på framsidan av boxen.
    6.Starta boxen.
    7.Nu kommer lampan på boxen att börja lysa i rött/orange hålet. Nu är det bara att vänta.
    8.När lampan blinkar grönt, är installationen klar. Ta bort USB minnet och starta om boxen. (Tar du inte bort minnet kommer den installera OpenPli igen)
    9.Kör igenom konfigurationen av OpenPli som visas på TV ’n, och välj att installera CCcam.
    10.atomized svarar på resten
    Tackar för hjälpen båda två. Uppskattas verkligen

    atomized kan du hjälpa mig med konfigureringen?

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Om du lägger upp dina konfigurationsfiler från servern ska jag tala om vad du ska skriva i CCcam.cfg.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    Jag har ju ställt in servern precis enligt guiden. Oscam (och CSP) på Raspberry Pi för nybörjare. Guiden som finns här på forumet. Konfigfilerna finns väl i guiden?

  9. #9
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    De konfigurationsfiler som finns i guiden är att se som exempel eller mallar. Det är inte säkert att de passar för just din situation. Konfigurationsfilerna i guiden borde funka om du kör Canal Digital eller ComHem. Kör du något annat måste du bl.a. byta caid. Sedan måste klienten veta IP-adressen till din server som jag inte vet. Men om vi antar att servern har IP 192.168.1.10 i exemplet nedan så får du själv ändra det till den riktiga IP-adressen.

    Om dina filer ser ut exakt som i guiden så ska din CCcam.cfg se ut så här (en enda rad):

    C: 192.168.1.10 10009 vrum pass1

    CCcam.cfg ligger i /etc mappen på din box.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  10. #10
    Var kommer jag åt etc mappen i boxen?

Liknande ämnen

  1. DM800HD SE och Tuner Konfiguration
    Av Tattisator i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-09-24, 15:17
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-26, 12:21
  3. Dreambox konfiguration
    Av ehrlin i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-02-15, 13:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss