Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: LT 6 800se clon wireless lan problem

  1. #1

    LT 6 800se clon wireless lan problem

    Jag kan inte hitta någon wireless funktion på LT6 i nätverksinställningarna, det går att ladda hem via addons men den installeras inte, har även provat att installera via DCC och allt ser ut att installeras men går ej att hitta när jag startar boxen. Allt funkar klockrent i övrigt och jag vill helst köra LT. Är det någon annan som känner igen detta problem?
    Testade några andra images (all-russian, TS etc) och då var det inga problem med wifi, eftersom jag köpt en box med inbyggd wifi vill jag slippa kabeln som ni förstår, tacksam för svar
    ps. jag är ganska "grön" när det gäller linux och stöter på patrull direkt när jag inte känner igen katalogstrukturen som är lite annars i nyare LT images där jag faktiskt fått igång wifi men misslyckats med cardsharingen och bara kunnat se okodade kanaler, så klart bara hemma i mitt eget hus.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    Kör i någon nyare lt-image så skall vi nog kunna hjälpa dig att få igång din cs

  3. #3
    Tack för snabbt svar, det lutar åt LT X för tillfället, jag återkommer.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Hjälp med subtitels på min 800se clon
    Av pic16f84 i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-11-22, 11:36
  2. Openpli Dreambox 800se plugins problem
    Av mikael40 i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2013-11-05, 17:28
  3. Problem med min 800hd clon!!
    Av deccobox i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-17, 09:14
  4. Newnigma 800SE camd problem
    Av CharlieX77 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-15, 12:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss