Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Au från openbox till oscam

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    85
    Tackad
    1 gånger

    Au från openbox till oscam

    Jag har en laptop med ubuntu på och oscam server. Nu har alla mina gamla DM gett upp och jag köpte några nya openbox S16. Först och främst suger dom generellt och fjärrkontrollen kan väl inte kostat mer än 10 cent att tillverka. Men bilden på tv var helt ok. Hur kan jag få till auto update av EMM från en openbox till oscam? Det funkar fint i mina gamla DM boxar. Tog mg_cfg filen och la på usb. Konfade bara mgcamd på boxen. valde usb. bläddrar fram lite och man ser en 3. markerar den och trycker ok. Boxen startar om.
    Bild får jag och jag ser vardagsrumsboxen i oscam. Det står on men inte Active. På protokoll står det newcamd (mgcamd)


    Så frågan är om det går överhuvud taget att få igång AU på en open box.
    Jag köpte en openbox X5 med. men där står det newcamd (OSCam) som protokoll. Så den har nog oscam som klient även om jag valt mgcamd med newcamd.list

    Tips och tankar mottages tacksamt. Annars får jag väl släpa fram originalboxen i slutet av månaden.

  2. #2
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Chefen1 Visa inlägg
    Jag har en laptop med ubuntu på och oscam server. Nu har alla mina gamla DM gett upp och jag köpte några nya openbox S16. Först och främst suger dom generellt och fjärrkontrollen kan väl inte kostat mer än 10 cent att tillverka. Men bilden på tv var helt ok. Hur kan jag få till auto update av EMM från en openbox till oscam? Det funkar fint i mina gamla DM boxar. Tog mg_cfg filen och la på usb. Konfade bara mgcamd på boxen. valde usb. bläddrar fram lite och man ser en 3. markerar den och trycker ok. Boxen startar om.
    Bild får jag och jag ser vardagsrumsboxen i oscam. Det står on men inte Active. På protokoll står det newcamd (mgcamd)


    Så frågan är om det går överhuvud taget att få igång AU på en open box.
    Jag köpte en openbox X5 med. men där står det newcamd (OSCam) som protokoll. Så den har nog oscam som klient även om jag valt mgcamd med newcamd.list

    Tips och tankar mottages tacksamt. Annars får jag väl släpa fram originalboxen i slutet av månaden.
    Dessa boxar funkar endast fin med CCcam......har inte haft openbox S16 men jag tror inte den funkar med newcamd.
    Har haft openbox X5 och jag lyckades inte heller med mgcamd & newcamd.list....men bägge boxen funkar bra med CCcam.

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    118
    Tackad
    16 gånger
    Det står On så länge som boxen har AU rättigheter. Det står bara Active när du får en ny EMM som skrivs till kortet.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2011
    Inlägg
    85
    Tackad
    1 gånger
    Går det få AU med CCcam?

Liknande ämnen

  1. Nån som har en kanallista till Sky/Openbox F3/F5
    Av MyB5 i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-19, 00:13
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-07, 20:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss