Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Bästa boxen enligt er för kabel/Comhem

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Jo jag instämmer också att det naturligtvis skall va original istället för Kina skit som bara strular. Jag köper visserligen inte bussbiljetter heller utan åker taxi eller bil... att öppet gå ut att rekommendera klon före riktig borde va skott pengar på. hehe :P

    Nå ja för att va mer seriös så den som Deas länkade såg ju helt ok ut enl mej. Det måste inte va Dreambox häller. Har dock inte testat den själv men för att va helt ärlig så är en linux box alltid linuxbox

    Lycka till

  2. #12
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Jag är som ärlig person rekommenderar jag klon dm800se .....klon & original är samma skit när det gäller dm800se...klon har även wifi och mycket billigare !!!!!!
    Om han är inte nöjd till 100% jag lovar och jag betalar tillbaka till Axan och det är mitt ord.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    121
    Tackad
    8 gånger
    Måste hålla med Ibrahim.

    Förespråkar normalt alltid original vilket jag även har. Har 2 st DM800hd, 1 original och 1 klon. Den största skillnaden är priset. Då jag köpte min original gav jag 4500kr, pengar jag aldrig skulle ge idag. Varför?

    För mig som bara använder boxen till att titta på tv då och så så duger en klon för 8-900kr alldeles utmärkt. Kan köpa en hel del boxar till innan jag når upp till en originals pris.

    Så trött på att man hela tiden smutskastar kloner fram och tillbaka. Även om vissa är sämre än andra så finns det faktiskt de som trots allt fungerar alldeles utmärkt.

    Det jag själv kan anmärka och påpeka på är väl i så fall fjärrkontrollen. Plastigt värre på klonen och dålig passform på batteriluckan.

    Så är du fortfarande sugen på en Dreambox men inte intresserad av att lägga pengar på en original så köp en klon DM800SE med wifi. Sen föredrar jag alltid "trådat" framför trådlöst men då kan du iaf välja själv hur du vill köra.


    Sent from my iPhone using Tapatalk 2

  4. #14
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Problemet många inte riktigt tänker på förrän dom råkar ut för det är vad man gör när man står där med en box som inte fungerat. Har polare som köpte 4st DM800SE boxarn från dm800.eu och en av dessa fungerade inte alls, en vad hdmi kontakten lös på och den 3dje fungerade inte displayen på. Dom mailade och hade sig men fick ingen hjälp alls. Alltså pengar mer eller mindre rakt i sjön. Visst man kan ha TUR och få bra kloner också, det säger jag inte. Men den dagen det blir problem, då står man där med en box som man bara kan slänga för ingen leverantör vill vetas vid den.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    121
    Tackad
    8 gånger
    Har ju hänt mig med att jag fick en defekt box. När jag försökte reklamera den så var det så omständigt och krångligt att det inte var någon idé.

    Samtidigt så tycker och tror jag att det är sånt man får räkna med.

    Ibland går det bra och ibland inte, som vanligt med asiatiska produkter, kopia eller original.

    Men nu var ju detta lite OT.


    Sent from my iPhone using Tapatalk 2

  6. #16
    Jag har beställt ett antal kloner, DM800HDSE. Har inte haft problem med en enda utav dom. Då är jag nu uppe i 8-10st.

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    VU+ Uno -> 2390:-
    VU+ Duo2 -> 4390:-
    DM800SE -> 3990:-

    Naturligtvis så köper du en orginalbox, och inga kloner.
    Var kan man köpa duo2 för den summan?

  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av Chip_saffire Visa inlägg
    Jag har beställt ett antal kloner, DM800HDSE. Har inte haft problem med en enda utav dom. Då är jag nu uppe i 8-10st.

    Samma här! Inga problem öht, DM800SE är den lätt bästa boxen jag haft.

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Shame Visa inlägg
    Var kan man köpa duo2 för den summan?
    http://www.almsat.com/sv/product/496...R?ref=prisjakt

Liknande ämnen

  1. Bästa boxen?
    Av pyttett i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-27, 14:36
  2. Bästa boxen för MCE 2005
    Av niclas_m i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-05, 16:28
  3. bästa boxen?
    Av ritchie i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-03, 16:20
  4. Bästa Com Hem boxen ?
    Av gnaget i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-23, 11:51
  5. Bästa boxen?
    Av 5nine i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-18, 22:30

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss