Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Tv4 Sport Xtra och tvillingkort

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger

    Tv4 Sport Xtra och tvillingkort

    Hej.

    Den 15:e februari så slutade ju frivisningen av tv4 sport Xtra för dom som har familjepaketet hos cd.
    Nu är den en tillvalskanal och kostar 39kr/mån

    Jag betalar denna kostnad och kanalen fungerar på mitt huvudkort men inte på mitt tvillingkort.

    Är det ngn som vet om tillvalskanalerna skall fungera även på tvillingkorten ??

    Mvh Balob

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Det ska vara så att extra kort, tvillingkort speglar huvudabonnemanget. Så jag det bör fungera, jag tycker du ska ringa kundtjänst och fråga. Det kan vara så att det inte fungerar. Tidigare minns jag med andra kanaler att man då skaffade dem som "extra" kanal till sitt huvudkort, sedan fick man betala en liten extra slant, typ 10kr eller så för att även kunna få kanalen på tvillingkortet, men det tog dom bort, vad jag vet.

    Så numera tror jag inte dom har det, alltså borde den kanalen även fungera på tvillingkortet, men det kan vara så att dom måste lägga in saker i sin databas för att dina två kort ska fungera. Så att du kan få rätt nyckel uppladdad till ditt tvillingkort (eller hur det nu fungerar). Har för mig att kortet har flertalet nycklar som går till olika zoner, som i sin tur låser upp olika kanalpaket. Som sedan uppdateras över satelliten så man kan titta.

    En av anledningarna till att folk som beställer nya abonnemang, kan titta på ALLA kanaler under cirka en månads tid (även finska, norska, danska). ALLT. Så var det när jag skaffade Canal Digital, iofs ett tag sedan men säker på att det fortfarande fungerar så.
    Senast redigerad av DennisOlof den 2014-02-27 klockan 18:38.

  3. #3
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    CD har inte speglade tvillingkort, vill du ha extrakanalerna på ditt andra kort får du gott betala en gång till.

    Viasat däremot speglar huvudabonnemanget fullt ut, inkl extrakanaler,
    Multitasking means screwing up several things at once.


  4. #4
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jaha, så det här stämmer inte då enligt dig wildone ?

    http://www.canaldigital.se/utbud/tja...v-i-flera-rum/

    I sådana fall bör det anmälas då det är felaktigt påstående från Canal Digital.

  5. #5
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Jaha, så det här stämmer inte då enligt dig wildone ?

    http://www.canaldigital.se/utbud/tja...v-i-flera-rum/

    I sådana fall bör det anmälas då det är felaktigt påstående från Canal Digital.
    Jag har TV4 Sport Extra, när jag beställde det fick jag vid beställningen tala om på vilket kort jag ville ha det, samma förfarande som när jag beställde en gång i tiden Elitserien/Allsvenskan.
    Jag hade 4 kort och ville jag ha det på samtliga blev jag informerad att jag fick betala för fyra abonnemang av säsongskortet.

    Det är nog huvudanledningen till att jag kortdelar här hemma, men det har jag skrivit om förut.

    Kollade nu, jag har bara Tv4 Sport extra på ett av korten, och jag ska ringa till CD imorgon och kolla om det är felinformerat till mig, beställde kanalen i höstas, eller om de ljuger i sin marknadsföring. Kan bli ett intressant samtal...
    Multitasking means screwing up several things at once.


  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Verkar ju ytterst märkligt om CD inte speglar när dom har denna info på sin hemsida?


    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Jaha, så det här stämmer inte då enligt dig wildone ?

    http://www.canaldigital.se/utbud/tja...v-i-flera-rum/

    I sådana fall bör det anmälas då det är felaktigt påstående från Canal Digital.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Kollade nu, jag har bara Tv4 Sport extra på ett av korten, och jag ska ringa till CD imorgon och kolla om det är felinformerat till mig, beställde kanalen i höstas, eller om de ljuger i sin marknadsföring. Kan bli ett intressant samtal...
    Och vad sa de?
    __________________________________________________ _________________________________________________
    Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
    DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a

  8. #8
    Seniormedlem MyB5s avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    180
    Tackad
    4 gånger
    Samma "problem" hos mig. Bara Tv4 sport extra på huvudkortet, (men det "fanns" även på tvillingkortet i ett par månader)....Jag har postat om det tidigare. JÄVLA SKOJARE!
    Vu+ Duo2 - OpenBlackHole 0.1.0
    CloudboxIbox II plus
    Openelec - WetekPlay
    Skybox F5s
    DM600pvr - Barry Allen (6 images)
    Oscam & CCcam 2.2.1
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - -- - - - -
    5.0/0.8/4.8/7.0/13.0/16.0/19.2/23.5/28.2
    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
    Samsung UE65-JU7505 & LG-50 PS8000 & LG-42 PC1RR

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    Citat Ursprungligen postat av MyB5 Visa inlägg
    Samma "problem" hos mig. Bara Tv4 sport extra på huvudkortet, (men det "fanns" även på tvillingkortet i ett par månader)....Jag har postat om det tidigare. JÄVLA SKOJARE!
    Jag har också haft det på tvillingkortet tidigare. Antagligen beror det på att dom har haft kanalen på frivisning i några månader....Den 15:e februari började kanalen som en tillvalskanal och det är antagligen då det ha slutat fungera.

Liknande ämnen

  1. Tv4 sport xtra
    Av SnaBel@ i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-09-03, 21:00
  2. Tv 4 Sport Xtra
    Av exstazi i forum Com Hem
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2013-04-05, 10:37
  3. Tv4 Sport Xtra
    Av Vistasol i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-10-03, 13:21
  4. TV4 Sport Xtra
    Av beson i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-05-14, 07:44
  5. tv4 sport xtra
    Av rangaha i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-05-14, 07:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss