Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Streama från DM500HD till Raspberry Pi med Openelec/XBMC 12.2 "Frodo" och LiveTV

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    66
    Tackad
    3 gånger

    Streama från DM500HD till Raspberry Pi med Openelec/XBMC 12.2 "Frodo" och LiveTV

    Tjena,

    Skulle vilja få lite input om det är några som har erfarenhet att streama från en DM500HD med OpenPLI v4.0.7 till en Raspberry Pi v2 med Openelec 3.2.4 med XBMC 12.2 "Frodo" med Live TV funktionen aktiverad (xbmc addon: VU+ Enigma2 PVR klienten).
    SD kanaler fungerar bra men så fort jag kör HD kanaler så får jag problem med frysningar/hackig bild.
    Kör både DM500HD och Raspen trådat så tror inte att det är något nätverksproblem utan mer kopplat till vilken image man har på Dreamboxen.

    Finns det någon dreambox image som skulle vara bättre för ovan behov?

    //bdapaho
    DM 500HD - OpenPLI v4.0.7

  2. #2
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Vad jag har förstått fungerar inte HD med VU-plugin på RPi för närvarande, oavsett image. Enligt uppgift ska det dock fungera mot tvheadend, så då kanske man kan förvänta sig en fix i framtiden (om han inte misstagit sig och någon form av transcoding är inblandad).

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    66
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av MrPotatoHead Visa inlägg
    Vad jag har förstått fungerar inte HD med VU-plugin på RPi för närvarande, oavsett image. Enligt uppgift ska det dock fungera mot tvheadend, så då kanske man kan förvänta sig en fix i framtiden (om han inte misstagit sig och någon form av transcoding är inblandad).
    Tack för svar.
    Skall testa lite olika images inte bara Openpli och se om jag märker någon skillnad annars är det bara att avvakta till nästa release av VU-pluginen.
    DM 500HD - OpenPLI v4.0.7

Liknande ämnen

  1. [LÖST] DM500HD med XBMC Frodo v12.2
    Av bdapaho i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-09-12, 11:01
  2. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-12-05, 14:34
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-29, 10:50
  4. Till "comhit crew" eller nån annan "kunnig&qu
    Av simpsons_2002 i forum Com Hem
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2003-08-19, 17:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss