Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Ingen bild, förstår inte?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger

    Question Ingen bild, förstår inte?

    Det här är ett nytt problem för min del, det är så att jag flasha med senaste Open Pli och installerade mgcamd 1.35a. Jag får kontakt med servern och den indikerar som att jag tittar på tv (found by cd). Men jag får ingen bild?
    finns det någon vänlig själ som vet vad det kan tänkas vara? jag funderade på om de är någon fil som bör bytas ut men ska oscam verkligen registrera då att förbindelsen är OK om exempelvis mg_cfg är fel ?
    Ingen fel på signal heller, min andra box fungerar utmärkt.

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    B: = 06 i mg_cfg
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger
    Ja men jag bytte till en fungerande mg_cfg från min andra box.. frågan är om jag ska byta ut "mgcamd" i bin-mappen också?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    Det är dom nya 2.0 imagerna som behöver den inställningen som matkoh skriver. Det skiljer alltså från din tidigare image.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Har du openpli 4 så tror jag att du behöver mgcamd 1.38 1.0 för att det ska funka och sen även som matkoh säger B 06.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    vad är det jag har missat?
    varför envisas så många med att köra mgcamd?
    vad kan den som t.ex cccam inte klarar?
    obs...svar som: "för att jag vill det"...är inget jag blir klokare av...

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    118
    Tackad
    16 gånger
    Jag tycker att Mgcamd känns lite snabbare i kanalbytena, men vi pratar ms så det är ingen större skillnad. Men även placebo har en hjälpande effekt sägs det
    Jag körde med cccam innan och var själv förvånad över att fler inte gjorde det.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Alltid kört cccam själv men testade mgcam då de sa att viasat skulle funka bättre. Men det är ren skitsnack enl mej själv anser att cccam funkar bättre iom att det är så lätt att sätta upp tex så behöver cccam bara en linje med kod det är allt medans mgcamd behöver ett helt a4. Så oscam server och cccam som klienter är det som körs här iaf.

  9. #9
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag körde alltid mgcamd förr men på mina senaste boxar har jag gått över till att köra CCcam istället. Mest beroende på att den är enkel att installera och sätta upp. Enligt mina erfarenheter funkar CCcam lika bra som mgcamd. Jag märker ingen skillnad på kanalbyten eller annat. En fördel är ju också att CCcam fungerar med flera protokoll så man kan välja om man vill köra newcamd eller cccam-protokoll mot t.ex. oscam.

    Den enda nackdel med CCcam som jag kan komma på är att au mot en oscam-server inte fungerar om man kör newcamd-protokollet men det fungerar bra om man kör cccam-protokollet istället.
    Det finns en särskild tråd om detta för den som är intresserad:
    http://www.comhit.net/showthread.php...-fungerande-au

    Så för tillfället tycker jag att den smidigaste lösningen är att sätta upp en oscam-server som pratar cccam-protokollet och använda CCcam som klient med en C-line.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    jamen dåså...då kör jag vidare med cccam som funkat klockrent sedan dag 1...

Liknande ämnen

  1. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2014-02-02, 23:07
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-02-08, 16:16
  3. Ingen Bild
    Av hogga i forum Dreambox
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2005-10-10, 22:28
  4. Jag förstår ingenting ??
    Av R@zerB@zer i forum Viasat
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-08-15, 17:52
  5. Ingen bild
    Av mike44 i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-18, 17:39

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss