Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: streama via vlc

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger

    streama via vlc

    Känner jag blir smått tokig.. Se från boxen via openwebif är helt uteslutet för det hackar för mycket/bryts.

    Har då pillat så min htpc skickar vidare via vlc. Dock en stor besvikelse. Om jag ställer in kvalitén som guiden visar här på comhit funkar det typ felfritt men bedrövlig bild.

    Om jag ställer upp kvalitén så börjar hacken å stoppen. Spelar ingen roll om jag kör med kabel, trådlöst. Ökar buffersizen. Sitter hemma eller borta.

    Sämsta kvalitén funkar på liten skärm men på bärbar blir man bara irriterad med stora fyrkanter osv.

    Några tips? Hade gärna vela vetat olika stegen i kvalitet. Typ ts är sämst, sen finns ju ogg, wma, mpeg 1,2,3,4, avi osv

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Men snälla ge oss gärna lite mer info !! Vilken box ?? Vilken image ? Vilken operatör ? Vad har du för nätverk (100mbps, giga) ? Vilket kablage (cat5, cat5e, cat6) ? Osv.

    Jag streamar med min Vu+ Solo2 både hemma & borta utan några som helst probelm. Kör naturligtvis OpenPli 4, giga-nät hemma, 100 mbps ut mot internet
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Men snälla ge oss gärna lite mer info !! Vilken box ?? Vilken image ? Vilken operatör ? Vad har du för nätverk (100mbps, giga) ? Vilket kablage (cat5, cat5e, cat6) ? Osv.

    Jag streamar med min Vu+ Solo2 både hemma & borta utan några som helst probelm. Kör naturligtvis OpenPli 4, giga-nät hemma, 100 mbps ut mot internet
    sorry, jag har dreambox 800hd se, openpli 3.0. Jag har bahnhof 100/100. Kablage cat5e in i routern från väggen och till boxen cat5.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Verkat faktiskt fått till det efter 30min pillande. Användaren maddah har ju gjort ett program för stream som öppnar vlc med rätt länk å allt.

    Fanns mycket inställningar å välja på där. Så jag skippade h642 kodek och valde typ mpeg1 kodek istället, tog ner skalan å bitraten.

    Kunde till och med i min mobil se från hdkanalen då med wifi avslaget. Inte ens 3g.. Hoppas det håller i sig

    Skickat från min C6903 via Tapatalk
    Senast redigerad av hedztrem den 2014-03-05 klockan 17:46.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2008
    Inlägg
    79
    Tackad
    6 gånger
    H642 är ju bara skit, om den ens finns?!?
    DM8000 OpenPli 4
    DM800 OpenPli 2
    DM800 OpenPli 2

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Pimmp Visa inlägg
    H642 är ju bara skit, om den ens finns?!?
    Vad ska man välja då. Har funkat hyfsat med uppsättningen av inställningarna jag skrev nu men lagga som fan i lördags (nyttjar enbart för hockeyn) känns som ett lotteri :S

    Skickat från min C6903 via Tapatalk

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    detta är ursprungligen stulet här på forumet:
    jag körde så här innan jag köpte Solo2:an kan det vara 3 år sedan och skrotade 600:an
    hade någon anteckning där också att det skulle vara version 086c (skrev ju att det var länge sedan )
    ja sedan det är ju bara att justera värden för större bild, mer bandbredd, ljud osv.....

    Nu kör jag ännu lite mer annorlunda, typ fler kanaler per MUX,
    men ska ni transcoda på PC kan det väl vara något att börja med

    Kod:
    #EXTVLCOPT:http-caching=600
    #EXTVLCOPT:sout-all
    #EXTVLCOPT:sub-track=2
    #EXTVLCOPT:sub-language=Svenska
    #EXTVLCOPT:sout=#transcode{vcodec=mp1v,vb=512,scale=0.75,acodec=mpga,ab=16,channels=1}:duplicate{dst=std{access=http,mux=mpeg1,url=ipadress.trancode.pc:1234}} vlc://quit 
    http://ipadress.gammal-E1.med_zapstream:31344

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2011
    Inlägg
    121
    Tackad
    1 gånger
    Måste få skriva av mig igen... Får frispel känner jag. Har satt ner till kodek mp1v å skala 0.75 med mp3 ljud. Å bitrate från allt från 200-1000.spelar ingen roll. Funkar max en period i hockey då börjar det lagga. Kan då starta om streamen å då funkar det igen kanske en 10-20 min eller nått liknande. Några tips?

    Skickat från min C6903 via Tapatalk

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2008
    Inlägg
    79
    Tackad
    6 gånger
    Lade märke till att VLC 2.1.3 beter sig så för mig, får väl installera om en tidigare version.
    DM8000 OpenPli 4
    DM800 OpenPli 2
    DM800 OpenPli 2

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    129
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av hedztrem Visa inlägg
    Måste få skriva av mig igen... Får frispel känner jag. Har satt ner till kodek mp1v å skala 0.75 med mp3 ljud. Å bitrate från allt från 200-1000.spelar ingen roll. Funkar max en period i hockey då börjar det lagga. Kan då starta om streamen å då funkar det igen kanske en 10-20 min eller nått liknande. Några tips?

    Skickat från min C6903 via Tapatalk
    Ska du bara köra det lokalt behöver du inte transkoda streamen utan bara öppna den i vlc direkt...
    Funkar kalas, även över 4g, chockar på 3g...

Liknande ämnen

  1. Streama ut kanaler
    Av sm0kie i forum Guider
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-06-21, 17:51
  2. Streama medwebintefacet
    Av wikings1 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-02-26, 12:50
  3. dreambox streama
    Av arcsky i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-02-20, 08:29
  4. Streama
    Av ronaldo i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-12-15, 20:07
  5. Streama fotboll
    Av karllarsson82 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 19:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss