Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: SlipStream

SlipStream

Letat i guiderna men hittar ingenstans hur man använder slipstream , finns det nån som har förslag på detta ? :roll:
    Mvh // tropical

Slipstream används i stort sett som geo filer. Det är däremot 3 filer som programmeras på funcardet...flash,internal eeprom, external eeprom. Den senaste editerar du ungefär som du gör i secanix och det programmet följer med när du laddar hem filerna. Den är au/remote.
    Mer fakta hittar du i readmefilen som följer med..Du kan även skapa slipstreamfiler i mophex genom att droppa din provider.

Jag håller på med mitt funcard som jag precis har fått . Jag har tittat igenom alla programmer alla allternativ , det med att köra AU men eftersom jag har kollat på allt så är jag helt vimsig i huvet .
    Nu är min fråga att vad är det bästa man kan göra med funcard och vilket program är det smidigaste ? Har laddat hem alla program .
    Har com-hem och org kort . :?: 8) 8)
    Mvh // tropical

Jag använder Morphex 3.6 och Multiprog 1.10 , funkar bra och jag är nybörjare.
    Mvh Malla

Har laddat hem slipstream men nån readme file finns inte . :?:
    Mvh // tropical

Ok men det är inte lätt när man inte kan engelska .
    Finns det nån guide på svenska nånstans ? ops: :cry:
    Mvh // tropical

Gäst
    1) Börja med att extrahera en provider.txt med mkextrakt - guide finns men inte med slipstream.

2a) Läs dig använda Funprom, t ex. Öppna extee exempel filen som medföljer slipstream och editera in ditt provider data. Programmera flash, intee och din editerad extee fil på kortet med Multiprog.

2b) Droppa provider.txt på Morphex och alla tre filerna genereras. Programmera med Multiprog.

Personligen tycker jag att alternativ b) är förkastligt eftersom man då inte vet vad man håller på med och det du möjligen lärt dig är löjligt lite. Men gör som du tycker är bäst. Du kan ju börja med Morphex och generera dina filer och jämföra med FunProm så ser du vad det programmet egentligen gör - svaret är: inget som inte vem som helst klarar.

/Spock

Liknande ämnen

1. Slipstream
    Av Thunderstruck i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-02-29, 20:33
  2. [LÖST] X-SAT & SLIPSTREAM
    Av alfons i forum Com Hem
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-09-07, 18:08
  3. Slipstream
    Av Reddevil i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-07-09, 19:01
  4. Slipstream
    Av ekno_ i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-05-13, 16:58
  5. slipstream
    Av zippers i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-03, 10:46

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss