retep_s, nej tyvärr jag har ingen koll på det där. Jag vet ungefär hur det fungerar men inte längre än så eftersom jag själv inte kört med streaming, tanken var att jag skulle prova det genom att köra någon server eller annat och det i sin tur agera streaming server. Problemet som det ser ut än så länge (för min del) är att det inte finns några kort till datorer som har stöd för CI+ vilket krävs för att en del saker ska fungerar vad jag förstår. Så jag har lagt det lite på hyllan, inte säkert det blir något ens, andra saker har mycket högre prioritet IRL än att pyssla med kortdelning och annat.
nyburgare, inga kanaler får vidaresändas till tredje part, undantag för de marksända kanalerna i Sverige (men det förutsätter ju att mottagaren betalar sin TV-avgift) och rent juridiskt får man nog ändå inte göra detta. Däremot får man ju sätta upp system själv och titta på betalkanaler osv, ungefär som en "slingbox" fungerar. Du har ju betala för kanalerna, det enda du gör är att titta på TV från annan plats än hemma, inget olagligt med det
Det är egentligen en sådan lösning jag vill ha, mer liknande slingbox, då slipper man problem med CI+ och massa annat skit dom försöker göra för att förhindra saker, då kan jag titta på TV via streaming med datorerna istället för att behöva köpa ytterligare boxar, TV-apparater osv, när jag ändå har en datorskärm i ett rum där jag inte vill ha ytterligare en TV, box osv.
T.ex. här http://www.tbsdtv.com/
Men för de fria (eller icke krypterade) kanalerna borde det inte vara några större problem att få streaming och fungera.
Grejen är att de bolag som har IPTV och streaming, inte är låsta av detta CI+ problemet, eller kort kopplade till boxar osv, därför funkar det utan problem för dem, möjligheten finns inte för privatpersoner. Lite samma sak som att det finns NDS Videoguard CA-moduler men dessa är inte tillgängliga för privatpersoner, samt jag tror inte viasat reggar upp dessa för privatpersoner. Plus det var specialkort från viasat sist jag körde sådana.
Så tyvärr är det den sketna industrin som gör allt för att förhindra valfrihet eller möjlighet till flexibilitet, å andra sidan skyller jag på alla muppar som pysslar med kortdelning, där man säljer och tjänar pengar på det. Inte dem som kör hemma eller privat, men dom drabbas ju också av minoriteten som förstör för alla andra.