Om du kollar i mediaportal tvserver kan du time shifta fler än en kanal i taget ?(manuel control start time shift byt till en annan kanal och gör start time shift)
Skall labba lite under dagen och se om det funkar för mig ..
Om du kollar i mediaportal tvserver kan du time shifta fler än en kanal i taget ?(manuel control start time shift byt till en annan kanal och gör start time shift)
Skall labba lite under dagen och se om det funkar för mig ..
La till 4 st ip-tv kort på min dator på jobbet och timshiftar 3 kanaler på en gång utan problem (är du säker på att dreamboxen klarar att köra alla kanaler i en mux på en gång ?)
Tror att du får fråga någon annan på forumet om det går med en dreambox då jag bara kör mediaportal tvserver med tv-kort.
Off topic
För att kunna ansluta en mediaportal ip-tv filter till en annan tvserver måste man skapa en annan transcoding xml fil när man gjort det så går det utmärkt att ha en server med flera servers som ansluter via mediaportals iptvfilter.
Ja, de nya snabba orginal VU+ klarar det iaf.
Läste om någon som spelat in 12 (om jag minns rätt) program samtidigt.
ja just ja: jag vet att jag streamat 3 olika kanaler
på samma mux och samma tuner och det har fungerat
Senast redigerad av nyburgare den 2014-03-14 klockan 12:36.
Ok, ska testa det där med Timeshift ikväll.
Att streama flera kanaler från Dreamboxen med samma MUX är det inga problem. Det har jag testat i VLC, har kunnat köra 5-6 kanaler från samma MUX utan problem. Vet inte om det finns nån begränsning hur mycket Dreambox klarar av att streama samtidigt (DM500HD).
Annars kanske detta kan vara något för dig http://www.mumudvb.net/
men då måste du skaffa ett tv kort skulle jag tro då jag inte tror att den inte kan ansluta till en dreambox.