Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 42

Ämne: strema fria kanaler

  1. #21
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av joxen Visa inlägg
    @sikerim

    Installera mediaportal (www.team-mediaportal.com) gratis !

    Installera mpextended + webmp gratis !

    Installera ampdroid på din tel (hoppas att du kör android)om du har en kass iphone får du köra via www när du skall strömma ..

    öppna rätt port i din router och volla du har allt du vill ha och lite till ...


    tack för svaret.hoppas bara att du har förståt mig med att strema utanför hemmet.alltså fria kanaler.
    mpextended har jag installerat men hittade inte webmp.
    en annan sak hur menar du www när jag ska strömma.jag kör med dvb-s kort.

  2. #22
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    om du installerar http://forum.team-mediaportal.com/th...-0-5-4.114106/
    så får du en webserver som du kan logga in i med valfri enhet via en browser exp (www.din_dator.dyndns.com),sen kan du strömma allt du har på din server i olika format.

    om du sätter upp allt rätt så kan du strömma alla filmer/tv-seririer/musik/live-tv du har till gång till.

  3. #23
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av joxen Visa inlägg
    om du installerar http://forum.team-mediaportal.com/th...-0-5-4.114106/
    så får du en webserver som du kan logga in i med valfri enhet via en browser exp (www.din_dator.dyndns.com),sen kan du strömma allt du har på din server i olika format.

    om du sätter upp allt rätt så kan du strömma alla filmer/tv-seririer/musik/live-tv du har till gång till.
    installerade MediaPortal_Setup_1.6.0_Final och MPExtended WebMediaPortal 0.5.4. locolhost:8080 fungerade. Mediaportal fungerade inte som den ska så jag avinstallerade allt.installerade allt på nytt då funkade mediaportal.locolhost:8080 slutade att fungera.
    kan du förklara dethär lite mer. (så får du en webserver som du kan logga in i med valfri enhet via en browser exp (www.din_dator.dyndns.com),sen kan du strömma allt du har på din server i olika format.)
    När jag öppnar programmet Media configuration mediaportal Tv server så står det 192.168.1.194:7777.Hur och vart ska jag kunna lägga till dyndns adress.på vlc fungerar kanalerna när jag skriver in lokala ip nummret.
    men som sagt vill jag strema utanför lokala nätet.

  4. #24
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    Tar det från början

    installera mediaportal 1.6 final

    nedan gör du i tvserver config !

    gå in i tvserver config scanna efter kanaler när det är klart gör en egen map i channels tex (mina fria kanaler) mappa dom kanalerna du kan titta på till den mappen.

    gå in i pluggins aktivera webepg och lägg till dom kanalerna och mappa upp dom mot webepg.

    gå till manual control och kolla om du kan timeshifta kanalerna.

    om det funkar stäng tvserver config.

    starta mediaportal extensions installer.

    installera mp-tvseries/moving pictuers

    stäng mediaportal extensions installer.

    starta mediaportal configuration.

    allt detta i mediaportal configuration.

    gå till pluggins markera moving pictures och mappa var du har dina filmer låt den göra scan, stäng moving pictuers.

    Öppna mp-tvseries och mappa var du har dina tv-tvserier, stäng mp-tvseries.

    gå till music/music folders mappa upp dina mp3.

    stäng mp config.

    kolla så att allt funkar i mediaportal, stäng mediaportal.

    installera mpextended och webmediaportal.

    starta om datorn !

    vid klockan (pilen) skall du ha fått en blå mpextended icon som du kan starta mpextended config med öppna den.

    längs ner på vänstra sidan skall det stå webmediaportal klicka där och ändra port till 80

    gå in i autenticering och gör en ny användare och ta bort admin.

    starta om datorn eller gå in i tjänster och starta om både mpextended.service och mpextended.web..

    testa att logga in med 127.0.0.1 i din web läsare (givetvis på samma dator som server är) om det funkar fixa ett dyndns konto och sätt upp din router att vidarbefodra port 80 och port 4322 till din server sen kommer det att funka remote oxå.

    har tagit allt i får minnet hoppas att det stämmer har du fler frågor eller att det inte stämmer någonstans fråga igen bara kan jag kolla när jag är hemma..

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    133
    Tackad
    1 gånger
    @joxen
    Jäklar, vilket bra minne du har
    Ska testa det här ikväll när jag är hemma. Jag försökte köra med DVB-IPTV som tunner, använda Dreambox som tunner. Och den hittade kanalerna när jag scannade men sen när jag skulle öppna så fick ett felmedd, tror det stod "all cards are in use".

  6. #26
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    @retep_s

    Pröva att lägga till ett iptv kort till i tvserver config glöm inte att mappa upp kanalerna i channels oxå till det kortet ..

  7. #27
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av joxen Visa inlägg
    Tar det från början

    installera mediaportal 1.6 final

    nedan gör du i tvserver config !

    gå in i tvserver config scanna efter kanaler när det är klart gör en egen map i channels tex (mina fria kanaler) mappa dom kanalerna du kan titta på till den mappen.

    gå in i pluggins aktivera webepg och lägg till dom kanalerna och mappa upp dom mot webepg.

    gå till manual control och kolla om du kan timeshifta kanalerna.

    om det funkar stäng tvserver config.

    starta mediaportal extensions installer.

    installera mp-tvseries/moving pictuers

    stäng mediaportal extensions installer.

    starta mediaportal configuration.

    allt detta i mediaportal configuration.

    gå till pluggins markera moving pictures och mappa var du har dina filmer låt den göra scan, stäng moving pictuers.

    Öppna mp-tvseries och mappa var du har dina tv-tvserier, stäng mp-tvseries.

    gå till music/music folders mappa upp dina mp3.

    stäng mp config.

    kolla så att allt funkar i mediaportal, stäng mediaportal.

    installera mpextended och webmediaportal.

    starta om datorn !

    vid klockan (pilen) skall du ha fått en blå mpextended icon som du kan starta mpextended config med öppna den.

    längs ner på vänstra sidan skall det stå webmediaportal klicka där och ändra port till 80

    gå in i autenticering och gör en ny användare och ta bort admin.

    starta om datorn eller gå in i tjänster och starta om både mpextended.service och mpextended.web..

    testa att logga in med 127.0.0.1 i din web läsare (givetvis på samma dator som server är) om det funkar fixa ett dyndns konto och sätt upp din router att vidarbefodra port 80 och port 4322 till din server sen kommer det att funka remote oxå.

    har tagit allt i får minnet hoppas att det stämmer har du fler frågor eller att det inte stämmer någonstans fråga igen bara kan jag kolla när jag är hemma..
    Grymt guide ska prova hoppas på att det går eller att jag klarar.

  8. #28
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Allt är klart testade att öppna http://127.0.0.1/ det står It works! på sidan.öppnar jag locolhost:8080 så loggar den in på webmediaportal.Där ser jag alla mina fria kanaler som jag har lagt till. på mediaportal tv server config så väljer jag manual kontroll. väljer kanal klickar på start timeshift tillbaka till webmediaportal klickar på play kanalen spelas upp.så allt hittils har gått bra.problemet är att jag inte fattar detdär med (om det funkar fixa ett dyndns konto och sätt upp din router att vidarbefodra port 80 och port 4322 till din server sen kommer det att funka remote oxå.) är denna inställning bara för att jag ska kunna remota från annan data.
    ska jag portforwarding min datas ip på routern eller? exempel 192.168.1.194:80 192.168.1.194:4322. min externa ip nummer är exempel 72.54.65.78 hur ska jag kunna vidarebefodra min externa eller interna ip på dyndns.
    Är lite kass på sånt.

  9. #29
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    jag kan inte säja att jag är någon guru på dyndns men skall försöka förklara

    börja med att port forward port 80 och 4322 i din router till din server (olika hur man gör beroende på router) kolla på google om du inte vet hur men gör.

    http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/

    ta reda på vilken extern ip du har på http://www.ipnr.se/

    kolla med din tel eller något som inte är anslutet till ditt locala lan och logga in med din-ip:80

    Om du vill använda post 80 alltså om du är tvungen att logga in på port 8080 har du glömt

    "id klockan (pilen) skall du ha fått en blå mpextended icon som du kan starta mpextended config med öppna den.

    längs ner på vänstra sidan skall det stå webmediaportal klicka där och ändra port till 80 "

    annars for du forwarda port 8080 ist för 80 och alltid skriva www.din-ip:8080 lite jobbigt (alternativt port forward i routern från 80 till inbound 8080 överkurs).

    när det funkar gå in på dyndns och gör ett konto som du tycker passar tex www.sikerim.dyndns.tv sedan får du nog göra som det står på dyndns för att lägga till din externa ip.

    lycka till.

  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    133
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av joxen Visa inlägg
    @retep_s

    Pröva att lägga till ett iptv kort till i tvserver config glöm inte att mappa upp kanalerna i channels oxå till det kortet ..
    Tackar för hjälpen joxen!
    Nu får jag bild på på Mediaportal. Men det återstår fortfarande lite saker att reda ut.
    När jag tittar på någon kanal i Mediaportal så såg jag på sever-config logen att streaming startas rtsp://localhost/stream2.0. Då kan jag öppna den i VLC.
    Men så fort jag stänger ner Mediaportal, så fungerar inte länken i VLC. Man ska väl kunna strömma kanaler utan att ha den den igång på Mediaportal, och man ska kunna strömma mer än en kanal om det är samma MUX?!

Liknande ämnen

  1. Fria kanaler
    Av kotten1 i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 04:16
  2. satpositioner/fria kanaler
    Av pera i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-04-13, 06:10
  3. Hur man får in fria kanaler
    Av eija i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-10-18, 05:20
  4. Fria kanaler?
    Av roax66 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-07, 17:48
  5. Fria Kanaler
    Av fred_via_sv i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-09-01, 17:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss