Visa resultat för omröstning: Tycker ni att det brode finnas fler svenska satellit operarörer

Antal röster
20. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja

    17 85.00%
  • Nej

    2 10.00%
  • Det är bra som det är nu

    1 5.00%
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Tycker ni att det brode finnas fler svenska satellit operarörer

  1. #1
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 021
    Tackad
    77 gånger

    Tycker ni att det brode finnas fler svenska satellit operarörer

    Vad tycker ni ? Borde det finnas fler svenska operatörer än bara Canal digital och Viasat via parabol ?
    Senast redigerad av joakim95 den 2014-03-10 klockan 14:16.
    Carpe Diem

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Tycker väl att det var en lite svår frågeställning, är tanken bakom att få fram fler svenska kanaler eller fler distributörer av befintliga kanaler? För jag har svårt att se fördelen med ytterligare en distributör av befintligt kanalutbud.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 021
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Tycker väl att det var en lite svår frågeställning, är tanken bakom att få fram fler svenska kanaler eller fler distributörer av befintliga kanaler? För jag har svårt att se fördelen med ytterligare en distributör av befintligt kanalutbud.
    Jag tänkte mest på olika länder som tex Ungern som har 4 olika operatörer som finns tillgängliga via satellit. Medan Sverige har bara 2 stycken och jag tycker att det är bra med lite konkurrens i satellit tv branschen. En sak till är att det borde bli billigare att kunna se på tv speciellt nu i dessa tider när fler och fler play tjänster börjar lanseras.
    Carpe Diem

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    118
    Tackad
    16 gånger
    Frågan är om det blir bättre med fler leverantörer. Finns det pengar för att göra program som är sevärda alternativt att köpa in dom så visst hade det varit bra. Risken är väl att man får fler leverantörer som erbjuder två/tre vettiga kanaler och sen en massa utfyllnad bara för att få med fler kanaler i tablån. Men lite konkurrens hade nog marknaden mått bra av så priserna kunde pressats lite.

  5. #5
    Tja, länder som länder där det finns fler opperatörer har en tendens att ha en befolkning som är flera gånger så stor som den svenska. På sikt tenderar även operatörerna att gå ihop. Se bara på UK där Sky UK i princip hela marknaden eller Polen där det numera bara finns två operatörer, Polsat Cyfrowy och NC+, detta efter att operatörerna N och Cyfra+ gick ihop. Och då ska tilläggas att Polen har fyra gånger så stor befolkning som Sverige.

  6. #6
    Seniormedlem mattheos avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    419
    Tackad
    34 gånger
    Vad är skillnaden mellan alternativen "Nej" och "Det är bra som det är nu"?

  7. #7
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 021
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mattheo Visa inlägg
    Vad är skillnaden mellan alternativen "Nej" och "Det är bra som det är nu"?
    Jag visste inte vad jag skulle skriva som alternativ 3. Jag såg senare att man kunde ta bort alternativ 3 eller högre men det är för sent nu.
    Carpe Diem

Liknande ämnen

  1. Vad tycker ni om denna satellit XML
    Av Ibrahim i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-02-14, 15:20
  2. Dubbla tuners borde finnas i alla DB:ar
    Av jhunden i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-10-18, 15:34
  3. DM8000 kommer aldrig att finnas i handeln!
    Av humlan57 i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-09-03, 14:49
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-26, 11:21
  5. Vad tycker ni om TMB då ?
    Av Fonzie i forum Canal Digital
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-04-22, 20:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss