Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: När kommer nya EMM?

  1. #1
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger

    När kommer nya EMM?

    Visst är det imorgon som man måste ha nya EMM för att det inte ska sluta att fungera eller har jag missat med en dag, så det är imorgon som är sista dagen med dom gamla?

    Anledningen till att jag frågar är att jag sitter och kollar på uppdateringen nu och jag har fått 66 EMM hittills ikväll, men bara en av grupperna har blivit uppdaterad. Det är endast gruppen 813 som blivit uppdaterad, vet någon vad det kan bero på och om det finns något man ska/kan göra för att uppdatera dom andra grupperna?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    De nya EMM brukar börja sändas direkt efter månadsskiftet. Jag fick alla mina tre Entitlements uppdaterade redan den 1 mars.
    Kör du oscam så är det mycket möjligt att du behöver göra en refresh i webif (Readers och sedan klicka på ikonen med två pilar i cirkel) innan du ser de nya Entiltlements.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Jag kör newcs, vet att den är gammal, men den har funkat så är inte så sugen på att byta bara för att det finns något nyare eftersom det har funkat i ett antal år och den har varit uppe i 255 dagar sen senaste omstart. Så kortet har ju blivit uppdaterat ett antal gånger och förövrigt så har det funkat över 5 år, så antagligen är det nog bara att vänta, så kommer det nog nya EMM.
    Har fått 101 EMM ikväll, men fortfarande är det bara en grupp som är uppdaterad, verkar konstigt.

    En annan sak som inte borde ha med saken att göra, men jag fick hem en ny box häromdagen och sitter och funderar på om kortet skulle uppdateras på något annat sätt i den än i den gamla Sagem boxen som jag hade innan, så det är därför som det inte uppdatera. Kan iofs inte tänka mig att det ska spela någon roll efetrsom jag har kvar samma kort som innan jag fick den nya boxen, men bara tänkte om det kan påverka på något sätt.

    Är det som sagt sista dagen idag för nya eller kommer det att funka imorgon också och sen lägga av på onsdag?

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det är väl inget större fel på newcs om den funkar bra för dig. Jag körde också newcs under flera år och hade inga problem med det.
    Räknar newcs upp EMM så borde det ju funka som det ska.

    Jag vet inte exakt när det lägger av i morgon.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Japp den räknar upp EMM:en, men som sagt det är bara en grupp som fått nya datum, så det verkar lite konstigt, men får väl se imorgon vad som händer.

  6. #6
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Om någon mer skulle få samma problem så kan jag upplysa om hur jag löste det.
    Jag gjorde som en supportkille på CD sa till mig för länge sen, som jag efter mycket om och men kom ihåg, nämligen att ta ut kortet och sätt in det igen.
    Jag gjorde det i kortläsaren och drog det fram och tillbaka några gånger för att få bort om det fanns någon oxid eller något.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    40
    Tackad
    2 gånger
    Fick inga innan det var försent
    Provade göra som juppe men hjälpte inte.

  8. #8
    Vad är emm


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

  9. #9
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av chrille82 Visa inlägg
    Vad är emm
    WP: Conditional access

  10. #10
    Är det typ nån satelite eller är inte så inne i de här en :-)


    Skickas från min iPhone via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-01-30, 11:40
  2. m2 kommer ?????
    Av reidarberge i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-01-14, 19:48
  3. det kommer
    Av reidarberge i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-08, 12:44
  4. När kommer nya ....
    Av atomictom i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-07-06, 12:34
  5. NÄr Kommer Key 20!
    Av dicko i forum Canal Digital
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-06, 11:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss