Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Samsung smt-s7140

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Skaraborg
    Inlägg
    38

    Samsung smt-s7140

    Hej
    Jag har haft en Pace 855 under fyra år, den har fungerat perfekt, men tog ett nytt abb. med en [h=SAMSUNG SMT-S7140.]2[/h]Tyvärr sålde jag min gamla Pace innan jag provat samsung ordentligt.

    Samsung hackar till vid uppspelning i princip varje gång jag spelar upp något.
    Den visar små rutor i bilden och backar i uppspelningen några sekunder, stannar upp och fortsätter sedan med uppspelningen.
    Jag har formaterat HD två gånger, men det hjälper inte.
    Någon annan som har liknande problem med VIASAT inspelningsbara mottagare, framför allt SAMSUNG 7140?

    Är det någon idé att försöka reklamera denna maskin, då den bara är några månader?

    Tacksam för svar

  2. #2

    Cool

    Citat Ursprungligen postat av Alex05 Visa inlägg
    Hej
    Jag har haft en Pace 855 under fyra år, den har fungerat perfekt, men tog ett nytt abb. med en [h=SAMSUNG SMT-S7140.]2[/h]Tyvärr sålde jag min gamla Pace innan jag provat samsung ordentligt.

    Samsung hackar till vid uppspelning i princip varje gång jag spelar upp något.
    Den visar små rutor i bilden och backar i uppspelningen några sekunder, stannar upp och fortsätter sedan med uppspelningen.
    Jag har formaterat HD två gånger, men det hjälper inte.
    Någon annan som har liknande problem med VIASAT inspelningsbara mottagare, framför allt SAMSUNG 7140?

    Är det någon idé att försöka reklamera denna maskin, då den bara är några månader?

    Tacksam för svar
    det beror på att mjukvaran i samsungen inte är den rätta
    vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Vilken mjukvaruversion har du i din nya samsungbox?

    Har du försökt att uppdatera mjukvaran manuellt?

    MVH

    Citat Ursprungligen postat av Alex05 Visa inlägg
    Hej
    Jag har haft en Pace 855 under fyra år, den har fungerat perfekt, men tog ett nytt abb. med en [h=SAMSUNG SMT-S7140.]2[/h]Tyvärr sålde jag min gamla Pace innan jag provat samsung ordentligt.

    Samsung hackar till vid uppspelning i princip varje gång jag spelar upp något.
    Den visar små rutor i bilden och backar i uppspelningen några sekunder, stannar upp och fortsätter sedan med uppspelningen.
    Jag har formaterat HD två gånger, men det hjälper inte.
    Någon annan som har liknande problem med VIASAT inspelningsbara mottagare, framför allt SAMSUNG 7140?

    Är det någon idé att försöka reklamera denna maskin, då den bara är några månader?

    Tacksam för svar
    Senast redigerad av _com_bort_ den 2014-04-08 klockan 22:08.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Vilken mjukvaruversion har du i din nya samsungbox?

    Har du försökt att uppdatera mjukvaran manuellt?[

    MVH
    man har inte löst det med mjukvaran ännu.jag hoppas det sker snart. pace är en mycket stabilare box.
    vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Det är alltså en mjukvarubugg, det heter inte att "mjukvaran inte är den rätta".

    MVH

    Citat Ursprungligen postat av wiggen-cx Visa inlägg
    man har inte löst det med mjukvaran ännu.jag hoppas det sker snart. pace är en mycket stabilare box.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Skaraborg
    Inlägg
    38
    Wiggen-cx, hur vet du att mjukvaran är buggig, har viasat sagt det.
    Står det nån stans?

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Alex05 Visa inlägg
    Wiggen-cx, hur vet du att mjukvaran är buggig, har viasat sagt det.
    Står det nån stans?
    ja dom har problem med samsungboxarna fråga mig hur jag vet bara vet det ha en bra helg
    vissa har det andra inte här i lappland har vi det w----från MALÅ

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Alex05 Visa inlägg
    Hej
    Jag har haft en Pace 855 under fyra år, den har fungerat perfekt, men tog ett nytt abb. med en [h=SAMSUNG SMT-S7140.]2[/h]Tyvärr sålde jag min gamla Pace innan jag provat samsung ordentligt.

    Samsung hackar till vid uppspelning i princip varje gång jag spelar upp något.
    Den visar små rutor i bilden och backar i uppspelningen några sekunder, stannar upp och fortsätter sedan med uppspelningen.
    Jag har formaterat HD två gånger, men det hjälper inte.
    Någon annan som har liknande problem med VIASAT inspelningsbara mottagare, framför allt SAMSUNG 7140?

    Är det någon idé att försöka reklamera denna maskin, då den bara är några månader?

    Tacksam för svar
    vad er din signalstyrke -spänning ha en rolig helge
    viasat-cd motarbetar varandra men vi hjälps åt m.v.h.reidar fra BREKKEN

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Skaraborg
    Inlägg
    38
    Min signalstyrka ligger på 69%/100% på varje tuner
    Min gamla hade iof 100/100, men jag har mätt in parabolen med experthjälp och ett instrument för 30.000:-
    Dessutom har jag en torodial T90, som jag tom får in england på 28 grader med.
    Så att ens tänka på dålig signal fram till mottagaren är helt uteslutet.

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-12-11, 14:00
  2. Samsung s3 (4g)- Samsung ue8005 (tv)
    Av Castro i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-11-10, 11:59
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-26, 18:33
  4. samsung via ci
    Av kabbe47 i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-11, 18:26
  5. Skillnaden på Samsung DSR 9500 VIA CI & Samsung DSR9500A
    Av mdredfox8 i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-05-25, 18:20

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss