Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
Spännande. Andra tillverkare behöver använda en DISEqC 1.1-switch mellan den lilla DISEqC 1.0-switchen du har ute vid parabolen. Då blir 1 1 (LNB1); 1 2 (LNB2); 1 3 (LNB3); 1 4 (LNB4); 2 1 (LNB5) och 2 2 (LNB6)
Okej, bra tips med DiSEqC-switcharna.

Citat Ursprungligen postat av Schwede30 Visa inlägg
Kunde titta på de ryska kanalerna med min gamla NOKIA 9802S har jag för mig, så kolla först om du får in någonting med din nuvarande utrustning innan du börjar leta efter speciella LNB och receivrar.
Satellitgubben påpekade att man kanske hade kunnat titta på kanalerna, men att signalen skulle försvagas med 50 % eller något i den stilen. Det är inte jättelockande. För en extra hundralapp får jag ett LNB som är anpassat efter de ryska kanalerna. Resterande kanaler på de satelliterna (36.0E) lär inte fungera, men det kvittar för mig. Enda intressanta är att det fungerar bra med de ryska. Sedan hoppas jag att min Solo2 grejar det här med att hantera en annan polarisering. Dock så har jag kikat på lite forum här och där och Dreamboxarna verkar kunna hantera det. Om de boxarna kan det så borde det inte vara några problem för Vuplusboxarna.

Det ska sägas att jag inte har fått parabolen på taket ännu. Förbereder mig så att jag kan testa ut allt.