Som jag nämnt tidigare, så har min DM7020 pajat och det går inte att ladda upp cams i den, så just nu är den obrukbar.
En tanke var att försöka få igång den igen, genom att flasha om den. Ett alternativ då, var att använda DreamUp, men det föll på att datorn inte har någon anslutning för RS-232.
Försökte då flasha via Web Interfacet. Kan då hämta filen och se att det är en .nfi-fil. Trycker på Flash, men inget händer. Har testat både med Explorer och Firefox. Alltså Windows 7 verkar inte kunna användas för att flasha in ny image. Har tidigare flashat olika boxar på det sättet, men då med XP. Nu har XP-datorn havererat, så den möjligheten är borta.

1. Har hårddisken uppdelad i 2 partitioner. Skulle det funka med att installera någon linux-distribution på den partition där jag nu inte har Windows 7. T ex Mint eller någon annan distribution som mer lite liknar Windows, eftersom jag är rätt novis på Linux. Minns att jag har använt något program tidigare för att datorn ska klara av att boota när det finns två olika operativsystem installerade.

2. Någon av er som har något annat förslag på hur jag ska få min DM7020 flashad?