Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: HD-Kanaler VDR

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2012
    Inlägg
    32
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av cosmo61 Visa inlägg
    clone+, alt Alexcs.
    Har ej testat med alexcs, men det borde fungera.
    Då har jag fattat rätt. Beställer en Clone+ när mitt TBS5881 dykt upp. Tog snigelpost så det kan ta en månad.
    Uppdaterar du kortet med sw-cam eller hw-cam?

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Inlägg
    61
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Hoppsan_84 Visa inlägg
    Uppdaterar du kortet med sw-cam eller hw-cam?
    Uppdaterar kortet med hw-cam via clone+
    XBMC Gotham är skapligt stabilt under win7, Inga större problem med låsningar.
    Tycker att xvdr fungerar bättre gentemot windows7 64bit (ang låsningar) . Kör sedan vnsi5 mot raspberry pi (openelec).
    Använder Yavdr som backend med uppdaterad kernel, samt en hem-patchad version av Linux driver med dvbsky och hdhomerun stöd.

    Är helt nöjd med denna setup, förutom windows7 då!!
    Senast redigerad av cosmo61 den 2014-03-31 klockan 18:44.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2012
    Inlägg
    32
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av cosmo61 Visa inlägg
    Uppdaterar kortet med hw-cam via clone+
    XBMC Gotham är skapligt stabilt under win7, Inga större problem med låsningar.
    Tycker att xvdr fungerar bättre gentemot windows7 64bit (ang låsningar) . Kör sedan vnsi5 mot raspberry pi (openelec).
    Använder Yavdr som backend med uppdaterad kernel, samt en hem-patchad version av Linux driver med dvbsky och hdhomerun stöd.

    Är helt nöjd med denna setup, förutom windows7 då!!
    Kör med Yavdr jag med. Varför nyare kernel? Gotham är nice men det stannar lite då och då och så har jag problem med att ljudet bara blir stereo.

    Flyttade över HD kortet till "live" servern i dag men då fick jag nya problem.
    Kan man låsa VDR från att använda HD kortet till SD kanalerna?

    Hur fungerar din Rpi? Jag har problem med att videon bara slutar lite random. Har provar vnsi 4, 5 och 2.0 . Trådlöst och trådad uppkoppling med samma resultat.
    Senast redigerad av Hoppsan_84 den 2014-04-03 klockan 21:44.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2012
    Inlägg
    32
    Tackad
    1 gånger
    Hej igen

    Nu har delarna kommit hem. Har kopplat in kortet nu och installerat drivrutiner so far so god.
    Nu kommer problemet med att få kortet att använda hc och inte sc. Har lekt lite med cam inställningarna i vdr men har inte hittat något som fungerar.
    Har kontakt med kortet iaf du jag kan gå in på cam menyn via vdr.

    Sen skulle det vara guld om man kan ställa in så inte sd kanalerna använder hd korten.

    Cosmo: du har inte lust att skicka din channels.conf?

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Inlägg
    61
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Hoppsan_84 Visa inlägg
    Kör med Yavdr jag med. Varför nyare kernel? Gotham är nice men det stannar lite då och då och så har jag problem med att ljudet bara blir stereo.

    Flyttade över HD kortet till "live" servern i dag men då fick jag nya problem.
    Kan man låsa VDR från att använda HD kortet till SD kanalerna?

    Hur fungerar din Rpi? Jag har problem med att videon bara slutar lite random. Har provar vnsi 4, 5 och 2.0 . Trådlöst och trådad uppkoppling med samma resultat.
    Kör med nyare kernel för att den har bättre stöd för min hårdvara.
    RPI fungerar bra, med trådad anslutning. Moddad Openelec http://netlir.dk/rbej/builds/index.php?dir=MilhouseVH/

    vdr-sc pluginet är det som gäller. Om du har tex 4 kort så anger du 3 akiva kort I softcam menyn. Går du sedan in Cam menyn så ser du de tre första positionerna cam klar sedan den sista Viaccess Access klar.

    Gå in under DVB menyn ställ in Primär DVB enhet,i mitt fall kort 1.

    Eftersom mitt HD-kort ligger sist I ordningen är det alltid fritt för användning. Sedan kör inte vi samma setup så jag kan inte svara för att det fungerar för dig.
    Det är bara att testa sig fram. Står ganska mycket på de Tyska forumet.
    Bifogade filer Bifogade filer

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2012
    Inlägg
    32
    Tackad
    1 gånger
    Phu... Helt slut efter helgens pillande. Att få igång sc och hc på samma maskin visade sig vara en för stor utmaning för mig. Jag fick det iuf att fungera men bara för att krascha sc servern vid kanalbyte osv.
    Lösningen fick bli en egen server för HD-kanalerna så nu rullar det på som det ska.

    Man kan tycka att det är överdrivet med två servrar men när man kör allt virituellt är det inte så stor skillnad.


    systemöverblick

    --------clone+----ci+modul----tbd5881----yavdr hd----vnsi2----HTPC----TV
    Kort
    --------clone+----kortläsare----oscam----sc pluging----yavdr sd----vnsi1----HTPC----TV
    Senast redigerad av Hoppsan_84 den 2014-04-13 klockan 21:30. Anledning: Konstigt format

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2012
    Inlägg
    32
    Tackad
    1 gånger
    Har problem med att vdr kraschar lite då och då. Fick råd från xbmc forumet att använda ett os med nyare kernel. Har uppdaterat min kernel på min befintliga server men frågan är om det räcker?

    Största problemet för tillfället är annars att min cam slutar fungera när man inte tittar på tv. Kan titta en hel dag utan problem men dagen efter är det bara tomt när man tittar på cam status. Startar om och det fungerar igen.

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Inlägg
    61
    Tackad
    7 gånger
    Tbs drivrutinerna för Linux, är buggiga
    Testa crazy cat's drivrutiner.

    https://bitbucket.org/CrazyCat/linux-tbs-drivers/src/c82bb70b6a0e?at=b2c2

    Övergav tbs5880, kör istället med Dvb-sky kort som är mycket stabilare med min setup.
    Senast redigerad av cosmo61 den 2014-05-02 klockan 16:54.

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2012
    Inlägg
    32
    Tackad
    1 gånger
    har installerat drivrutinen nu och det ser ut att fungera. Har varit online I två dagar nu utan problem.
    Senast redigerad av Hoppsan_84 den 2014-05-13 klockan 20:40.

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-03-05, 19:37
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-04-04, 11:57
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 16:32
  4. Sirius kanaler blir Astras kanaler?!
    Av Snouser i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 14:49
  5. Sky-kanaler o irdeto-kanaler
    Av Mr ramme i forum Irdeto
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-03, 00:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss