Jag har en original 600 med OpenPli. Vad är det som inte funkar?
Jag har en original 600 med OpenPli. Vad är det som inte funkar?
Det räcker inte att installera t.ex. OpenPLi. Sedan måste man också installera mjukvara som kan läsa kortet och en softcam.
Gäller det Comhem så borde det absolut enklaste vara att installera CCcam som fixar båda delarna och inte kräver någon konfiguration för att läsa ett internt kort. Använder man OpenPLi brukar man få en fråga under själva installationen om man vill installera CCcam annars kan man installera den från Plugin-menyn.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
OK, jag har inte Comhem själv så jag kan inte prova. Men jag hade för mig att Comhem kör Conax och att jag läst förr att CCcam funkade med Comhem?
Men annars kan man köra t.ex. newcs + mgcamd istället fast det kan vara lite krångligare att sätta upp. Troligen behöver man editera config-filerna.
[dvbapi] och Oscam funkar att läsa
Jo, oscam funkar säkert. Fast oscam kan vara lite knöligt att få in på en DM600.
newcs + mgcamd har jag kört på mina 600 boxar och det har fungerat bra i alla år. Precis som atomized skrev så krävs det lite editering av config filerna vilket inte kräver någon särskilt stor insats om man ska vara krass. En timmes sökandes efter information så är du i hamn. Lycka till.