Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Vilken box?

  1. #1

    Vilken box?

    Har börjat tröttna rejält på min Miraclebox, mb8, som laggar i ljudet ibland. EPG fungerar inte på den heller (mb8 har för lite minne för att klara av EPG-filerna).

    Hursomhelst, har kollat lite på tre boxar: vu+ duo2, solo2 samt Miraclebox premium HD.

    Tips på vilken jag ska välja? För och nackdelar?

    En sak jag funderar på, men inte riktigt har fattat fullt ut är detdär med loopkoppling mellan tunsers. Om man har både Viasat och Canal Digitals utbud, men en kabel in i huset och diseq. Inte kan man kolla på en kanal på Canal Digital och spela in an annan Viasat?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Rekommenderar Vu+ i alla lägen. Sedan om du ska välja Solo2 eller Duo2 beror lite på vad plånboken tillåter. Båda är väldigt bra boxar och du kommer att bli nöjd med en Solo2. Men vill du kosta på dig lite extra finesser som t.ex. inbyggd wifi och LCD-skärm på fronten så är det kul med en Duo2.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Loop-koppling mellan tuners är i mitt tycke ganska meningslöst när det gäller satellit. Du kan inte kolla på två kanaler från olika satelliter med loop-koppling. Det finns också starka begränsningar för när du kan titta på två kanaler samtidigt från samma satellit.

    Vill du veta mer så kolla i min wiki:
    http://www.comhit.net/showthread.php...iseqC-switchar

    Men i mitt tycke är loop-koppling så värdelöst att det finns ingen anledning att använda något sådant.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Loop-koppling mellan tuners är i mitt tycke ganska meningslöst när det gäller satellit. Du kan inte kolla på två kanaler från olika satelliter med loop-koppling. Det finns också starka begränsningar för när du kan titta på två kanaler samtidigt från samma satellit.

    Vill du veta mer så kolla i min wiki:
    http://www.comhit.net/showthread.php...iseqC-switchar

    Men i mitt tycke är loop-koppling så värdelöst att det finns ingen anledning att använda något sådant.
    Tack för ett bra svar!

Liknande ämnen

  1. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-11-20, 07:29
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-12, 16:55
  3. Norden parabol vilken lnb är vilken
    Av Nymann i forum Övrigt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-10-29, 18:42
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-09-26, 13:04
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-24, 07:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss