Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: COMHEM och HD kanaler med dreambox

  1. #11
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    deas, det där är något jag alltid stört mig på. Att man envisades med att inte ha CI slot (eller CI+) slot på de flesta dreamboxar, fanns på vissa men inte alla. Detta just eftersom man fortfarande kan få många kort och CI (CI+) moduler reggade, och sedan funkar det i vilken dekoder man vill, visst kortdelning kanske inte funkar då men man kan i alla fall titta på och spela in saker på de sättet man vill utan en massa hinder.

    Fast det är ju inte säkert det jag säger stämmer, jag är inte heller insatt i hur det funkar, jag bara minns en del saker som jag själv snappat upp från forumet.

  2. #12
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    deas, det där är något jag alltid stört mig på. Att man envisades med att inte ha CI slot (eller CI+) slot på de flesta dreamboxar, fanns på vissa men inte alla. Detta just eftersom man fortfarande kan få många kort och CI (CI+) moduler reggade, och sedan funkar det i vilken dekoder man vill, visst kortdelning kanske inte funkar då men man kan i alla fall titta på och spela in saker på de sättet man vill utan en massa hinder.

    Fast det är ju inte säkert det jag säger stämmer, jag är inte heller insatt i hur det funkar, jag bara minns en del saker som jag själv snappat upp från forumet.
    CI+ krypterar det inspelade materialet så att datan enbart kan dekrypteras med hjälp av modulen. CI+ är inte Open Source som med CI och är således mycket svårare att implementera i en Dreambox.

    Förstår inte riktigt exakt vad bbra2000 postade om det nu är någon som har lyckats lista ut hur CI+ fungerar så att man kan kringgå skyddet eller om det bara är ett officiellt plugin från Dream Multimedias sida som gör att boxen fungerar exakt enligt CI+ standard. Om det är det senare så är det ju ingen skillnad från en Miraclebox...

Liknande ämnen

  1. dreambox + comhem + söka kanaler manuellt?
    Av Skattmasen i forum Dreambox
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2013-08-07, 09:00
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-10-04, 10:33
  3. Dreambox 500hd vs Dreambox DM600 (Comhem lgh)
    Av emilson i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-10-27, 19:13
  4. Hd kanaler på comhem?
    Av MatsOmaniac i forum Com Hem
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2010-02-03, 10:34
  5. Comhem kanaler??
    Av vasy i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-07-10, 15:45

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss