Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 23

Ämne: Hjälp med DM 500c + XBMC + Enigma1/2 + CCcam fil.

  1. #11
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av stanikz Visa inlägg
    Japp det verkar stämma helt riktigt med det du säger, för han har ju motor på sin satellit och när han roterade mot andra frekvenser så kunde man endast streama de kanaler som fanns på just de frekvenserna. Men med ComHem är det då helt körd. Men finns det någon lösning för detta atomized? .
    Det enda sättet att kunna titta på två kanaler samtidigt utan begränsningar är att ha en box med dubbla tuners.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #12
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Ifall nästa fråga är förslag på billiga/lämpliga boxar med två tuners för Comhem:
    http://www.comhit.net/showthread.php...titta-spela-in
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det enda sättet att kunna titta på två kanaler samtidigt utan begränsningar är att ha en box med dubbla tuners.
    Okej, har du någon bra exempel på ett sådant box? eller ingen av Dreambox klarar av denna uppgiften?

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Ifall nästa fråga är förslag på billiga/lämpliga boxar med två tuners för Comhem:
    http://www.comhit.net/showthread.php...titta-spela-in
    Du är snabb! Tack

  5. #15
    Atomized, kom på en fråga/hypotes/teori vad man nu vill kalla det för.
    Tänkte ifall det kan fungera, då jag tänkte sätta upp ytterligare ett dreambox i mitt sommarstuga.

    Ifall jag inskaffar mig ett nytt Dreambox och lägger upp ett VPN server (på mitt raspberry pi) hemma där jag får in alla kanaler.
    Så skulle jag i princip kunna ansluta mig till mitt VPN server hemma och använda mig av samma CCcam.cfg? (för jag är i samma lokala nätverket)?

    För detta komma jag på i samband med att köpa ett nytt Vu+Solo2, vilket verkar vara ett grymt bättre box än Dreambox och sen skulle jag kunna använda mig av mitt nuvarande Dreamboxen på sommarstugan istället för att den ligger och skräpar.

  6. #16
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag antar att du har Comhem hemma?
    Och troligen har du inget Comhem-uttag i sommarstugan?
    Kortdela kan man bara göra om det är samma operatör. D.v.s du måste ha Comhem på båda ställena.

    Annars hade det fungerat om du t.ex. hade kört Canal Digital via parabol hemma och haft en likadan parabol på sommarstugan. Då hade det gått att köra via VPN som du föreslår, fast det kanske hade varit enklare att köra direkt över internet från sommarstugan till servern hemma. Det går fint att sätta upp en sådan lösning också.

    En Solo2 har bara satellit-tuners så den kan du inte använda till Comhem. Annars stämmer det att Solo2 är en bättre och mer prisvärd box än Dreambox.

    Men som sagt, har du C-boxar (kabel-TV boxar) hemma så kan du inte använda dem i sommarstugan om du inte (mot förmodan) har ett Comhem-uttag där.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #17
    Japp det stämmer har ComHem hemma. Ja precis inget ComHem uttag på sommarstugan. Man tänker bara till punkt1 . Jätte tacksam för all info jag får utav dig.
    Men om 2 boxar på samma lokaltnätverk använder sig av samma CCcam.cfg så funkar det bra?.

    Det med parabol du nämner, måste det vara exakt av samma typ av parabol eller kan jag använda mig av vilket som så länge den får in Canal Digital? för det är ju kanalerna man är ute efter och de har ju samma frekvenser som man ställer in på dreamboxen.
    Isåfall hade jag fått skaffa mig ett nytt abonnemang för att sätta upp parabol och köra VPN. Men jag tror jag skipar allt sånt . Får nöja mig med det jag har i nuläget. Hört att ComHem ska ta bort alla kanaler till hösten. Kanske då kan det bli aktuellt.

  8. #18
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det brukar inte gå bra att ha två boxar som använder samma konto på servern. Eftersom din CCcam.cfg innehåller inloggningsuppgifter för ett konto så blir det inte så bra att kopiera den filen till en annan box eftersom båda boxarna då kommer att köra på samma konto. Har man två boxar som kör på samma konto brukar man få problem med att bilden fryser m.m.

    Det spelar ingen roll vad för slags parabol man har bara den klarar att ta emot signalerna från Thor-satelliten om man vill se på Canal Digital som sänds från den satelliten.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #19
    Jaha men finns det inte något sätt jag kan lägga upp en server och delar ut själv en ny CCcam.cfg? som jag förstår är OScam som man ska installera? Men det blir ju olagligt som jag förstår, eller kanske inte så länge det gäller privatbruk och att det skapas och används i de lokala nätverket?

  10. #20
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Om du har ett eget programkort är det inget som hindrar att du sätter upp en egen server med t.ex. oscam. Det finns ju en guide för oscam på Raspberry Pi och en del andra oscam guider du kan titta i.

    När du väl har en egen server kan du lägga upp hur många konton du vill till dina olika boxar.

    Från augusti ska det börja gälla en ny lag som gör kortdelning olagligt även för privat bruk. Hur den kommer att tillämpas vet vi inte ännu.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. SNÄLLA HJÄLP med DM 500C HD
    Av lovlito i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-17, 21:25
  2. Dreambox 500C Hjälp
    Av krigare37 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-06-28, 19:04
  3. DreamBox 500C CLONE Hjälp
    Av krigare37 i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-06-27, 16:30
  4. Dreambox DM-500C HJÄLP
    Av cirre i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-01-04, 09:22
  5. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2011-09-04, 13:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss