Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Hjälp med DM 500c + XBMC + Enigma1/2 + CCcam fil.

  1. #21
    En sak till om jag skulle förmodan säga upp mitt bredbandsavtal med ComHem, skulle kanalerna som jag abonnerar hos dem fortfarande fungera? eller måste man ha bredbandet kvar för att få tillgång till kanalerna? då Föreningen jag bor på har dragit Fiber in i lägenheten? som intresserar en mer.

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det enda sättet att kunna titta på två kanaler samtidigt utan begränsningar är att ha en box med dubbla tuners.
    Tänkte på detta atomized, finns det inte något externt tuner så som USB? som man kan ansluta till boxen och streama via den på HTPCn i sovrummet och tjejen kan kolla på sina program via inbyggda/huvudtuner i vardagsrummet? Istället för att lägga 4,7kkr på en nya VU+Duo

  3. #23
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av stanikz Visa inlägg
    Tänkte på detta atomized, finns det inte något externt tuner så som USB? som man kan ansluta till boxen och streama via den på HTPCn i sovrummet och tjejen kan kolla på sina program via inbyggda/huvudtuner i vardagsrummet? Istället för att lägga 4,7kkr på en nya VU+Duo
    Jo, det kan gå att ansluta en extra tuner via USB. Jag har aldrig pysslat med Dreambox för Comhem men jag har för mig att jag läst att vissa använder USB-tuner från Sundtek. http://sundtek.com/shop/Digital-TV-S...-AnalogTV.html

    Det kanske finns andra som fungerar också. Det bästa vore om någon som använder detta kan bekräfta att det fungerar och hur man gör.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. SNÄLLA HJÄLP med DM 500C HD
    Av lovlito i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-17, 21:25
  2. Dreambox 500C Hjälp
    Av krigare37 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-06-28, 19:04
  3. DreamBox 500C CLONE Hjälp
    Av krigare37 i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-06-27, 16:30
  4. Dreambox DM-500C HJÄLP
    Av cirre i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-01-04, 09:22
  5. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2011-09-04, 13:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss