Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 22

Ämne: Förändringar hos Boxer

  1. #11
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 014
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av shalle Visa inlägg
    jag klagade hos dom för en massa kanaler har slutat sända pga sändnings tillstånd och ville ha kompensation för det fick jag cmore 3 veckor utan kostnad så jag är nöjd
    Vet du om man kan ta bort barnkanalerna som man kan göra hos Viasat ?
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

  2. #12
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av music4keep Visa inlägg
    Det är ständiga förändringar hos boxer där man måste köpa box antingen för att de börjat använda MPEG-4 eller DVB-T2 och det kommer säkert fler kul förändringar från denna oerhört opålitliga operatör.
    Ja, två nya boxar på 10 år måste vara överväldigande

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Citat Ursprungligen postat av MrPotatoHead Visa inlägg
    Ja, två nya boxar på 10 år måste vara överväldigande
    Kanske inte
    Tänk en barnfamilj med kanske 3-4 tvapparater som har inbyggd DVB-T eller externa digitalboxar, det blir inte så kul.

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  4. #14
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Kanske inte
    Tänk en barnfamilj med kanske 3-4 tvapparater som har inbyggd DVB-T eller externa digitalboxar, det blir inte så kul.
    Nu skojade jag ju delvis. Men det finns nog inte så många som sitter på 3 extrakort, men i ditt fall kanske man vill ha möjlighet att flytta runt kortet. Oavsett finns det fortfarande "tillräckligt" många MPEG2-kanaler. Känner t.ex. en som har Boxer Mix men fortfarande kör på en av de första boxarna, Nokia 121t, och är nöjd trots vetskapen om de kanaler som ej går att se.

    Håller med om att det är störigt, men helt ärligt tycker jag inte skillnaden mot parabol är överdrivet stor vad gäller uppgraderingar. Det är bara kabel som hittills klarat sig undan DVB-C2. Skillnaden är ju bara att boxer blivit tvungna att agera snabbare då det är mycket trängre i etern.

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Är DVB-C2 på gång?

    Jo jag håller faktiskt med har inte några boxermottagare, men lite tråkigt är det ju tex med en FireDTV eller FloppyDTV som bara klarar DVB-T.
    Det är en hel del kanaler som kör T2 nu och fler kommer det ju bli.

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  6. #16
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 014
    Tackad
    77 gånger
    Nu finns History Channel och BBC Knowledge tillgängligt.
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

  7. #17
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Parabol är bättre, kostar lite mer men utbudet är större. Känns som marknätet är något förlegat som inte har framtiden för sig, annat än någon form av standardutbud. Hade faktiskt varit bra om boxer skärpte sig (eller teracom) och flyttade över hela rasket till DVB-T2 och MPEG4. Skulle dom gjort från början men politikerna, "vi måste ha en mjuk övergång så folk inte blir uppskrämda". Vilket skitsnack och trams.

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2012
    Inlägg
    32
    Tackad
    1 gånger
    Någon mer än mig som blev uppring av boxer samma vecka som nyheten kom ut för att dom vile sälja en ny box till mig.

    "snart kommer inte din gamla box fungera"

    Hmm.. va det inte 2020 det va tal om?

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Hoppsan_84 Visa inlägg
    Någon mer än mig som blev uppring av boxer samma vecka som nyheten kom ut för att dom vile sälja en ny box till mig.

    "snart kommer inte din gamla box fungera"

    Hmm.. va det inte 2020 det va tal om?
    De planera att flytta över några MUXar 31/3-15 till DVB-T2
    2015 ska även Barnkanalen/SVT24 och Kunskapskanalen klämmas in som HD-kanaler i marknätet

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2012
    Inlägg
    32
    Tackad
    1 gånger
    ofan. inte direkt bråttom ändå men.

Liknande ämnen

  1. Förändringar efter uppgraderingen
    Av TheVaran i forum Com Hem
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-28, 19:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss