Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Viatool

Viatool

Jag håller på med Viatool och nu undrar att det som står på ATR rutan : ska det vara tomt som i guiden eller så ska det va kvar det som står ? och lika så UA rutan , det står 00 i guiden och jag har hittat 00 .. .. .. .. ? Vad gör jag nu ?
    :?: 8)
    Mvh // tropical

du behöver inte göra någonting, atr är bara ett "svar " från kortet. Gör bara precis som det står i guiden så blir det riktigt..Att det står 00 i guiden är bara för att han som gjort guiden inte ville vissa sitt ua.

Har gjort precis som det dtår men när jag försöker bränna så står det :arrow: Run-time error 6 , overflow ? Varför ?
    Har ett nytt funcard :?
    Mvh // tropical

Har du klickat i funcard på "save as" och "burn to"?

Ja
    Mvh // tropical

Det kan hända att du måste radera funcardet först. Öppna mp som följer med viatool, klicka på fliken funkort och klicka i rutorna flash, intern eeprom, extern eeprom...sen klicka radera

det går inte då heller , Kan jag inte trycka in manuellt key 00 ,01 , ppua och ua i nåt program ?
    Mvh // tropical

Du kan göra så att när du läst av orgkortet så trycker du på "save as"...spara som textfile och sen klicka save i rutan till höger. Nu har du skapat en provider. Ladda hem nyaste morphex. Ta textfilen och "drag ´n drop" över morpexikonen...insert serial..ppua....skapa slipstream funcard. Filerna sparas i den mappen du installerade morphex. Öppna mp ...funkort...ladda upp dia flash, intee, extee ...bränn. Funkar inte det kan du skicka ett privat pm så fortsätter jag att guida dig där.

Du kan ladda hem slipstream och editera in dina nycklar också och sen bränna i mp...kanske är lite enklare :shock:

jimmy joose
    Gäst
    Jag skulle villja testa viatool. Hur får jag tag i det?

Liknande ämnen

1. Viatool
    Av kada i forum Viasat
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-09-15, 13:22
  2. [LÖST] ViaTool 0.50(dll-filer)
    Av conta152 i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 15:42
  3. [LÖST] ViaTool
    Av lunjan i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-15, 13:51
  4. Viatool ver o.5
    Av 36lyc01 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-03, 19:07
  5. VIATOOL
    Av 36lyc01 i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-31, 18:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss