Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Parabol + ny digtal box

  1. #1

    Parabol + ny digtal box

    Hej,

    Mina föräldrar har en gammal parabol mottagare hyro dvbs 3025 fta samt en parabol 85 x 90 cm lite osäker nu samt 1 LNB Hotbird 13.0 kopplad…

    Deras mottagare la av i helgen och de vill nu hastigt köpa de nya internetbox iptv så att de kan få in alla möjliga kanaler från hela världen och inte orkar vänta samt betala 2700kr för iptv boxen som sedan tillkommer 1200kr avgift på för kanal abonnemanget per år, vilket jag tycker är riktigt dumt och bortkastade pengar för en box som är knappast känd eller hållbar samt för kanal utbud som inte garanteras av utförsäljer när bilden inte funkar…

    Jag har gått och funderat ett tag nu på att skaffa en vettig parabol mottagare och ser detta som en riktig guld läge för mig så jag kan även strema till min dator och slippa allt tjafs om tv kontrollen.. I och med det som hände i helgen så tänkte jag göra slag i saken och började bekanta mig lite med dreambox samt vu+ duo2 men vet inte riktigt vilken jag bör satsa på inför denna rejäla uppgradering som jag vill få gjort..

    Nu står jag även för internet och vill absolut inte kompromissa min 250mb hastighet som de vill koppla in sin ipbox på och istället tänkte jag vända mig till er så jag kan övertyga mina föräldrar och istället utnyttja de pengarna som de vill lägga ut på kanske 3500kr till någon vettig grymt parabol mottagare samt grymma LNB som kan ta emot så väl svenska, amerikanska samt arabiska kanaler..

    Hur som helst jag kan inget om varken dreambox eller vu+ duo2 eller vilka LNB som ska gälla samt om själva parabolen måste bli större annars är det redan kört osv.. jag är förmodligen helt ute och cyklar men här kommer lite frågor..


    1. Vilken LNB ska man satsa på för att få in de flesta betalda kanaler gratis om det är ens möjligt så att säga.. förmodligen kräver enorm parabol på minst 120 cm eller större för att kunna täcka de enorma avstånden.. rätt, fel?

    kanaler jag är intresserad av i första hand:

    HD Svenska kanaler från comhem https://www.comhem.se/tv/tv-kanaler#...easibilityInit Viasat cmore allt ni kan tänka er..

    Motsvarande amerikanska kanaler som FOX ABC HBO AMC men som kanske sänds från europa så man kan få in de.. tror knappast att det kan gå annars att få marksända amerikanska kanaler även med de största parabaloe osv.. rätt, fel?

    HD Arabiska MBC gruppen al jazera och sport kanaler.. kanske även ART om det är möjligt.. antar att man måste ha en viss specifik LNB som kanske Nilsat eller badr.. ?

    Jag måste kanske skaffa hela 4 st LNB men då vill jag helst slippa en motor switch finns den möjligheten idag ?


    2. Om svaret är omöjligt på fråga 1.. vilken box ska man istället satsa på för att få in kanalerna ovan och måste man betala månad vis lite som comhem abonnemang då eller kan man vända sig till cardsharing i framtiden om man lyckas ta sig den vägen på nått vänster.. jag vet i princip inget om det här eller hur framtiden ser ut för det.. vet ej heller om någon vill dela med sig i mitt område.. vet inte heller hur jag ska ta reda på om det finns folk som har dreambox eller vu+ duo2 eller hur hela den proceduren går till..

    Va tycker ni jag ska satsa på som inte vet ett dugg om dagens teknik


    Jag kommer förmodligen köpa allt från denna sida http://www.satvision.se/index.php pga deras priser och snabbhet.. hoppas de kan skicka ut någon som installera allt och få det gjort på plats.

    Ni får ursäkta mina stora förhoppningar om att få alla möjliga hd kanaler nästan gratis men det är värt och fråga er innan föräldrarna kastar iväg pengar som man kan köpa bättre produkter för..


    Tack för er hjälp!
    Senast redigerad av neoxdx den 2014-04-02 klockan 20:20.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    comhem kan du inte köra via parabol
    du ska väl ha 13grader E(hotbird) sen 19,2grader E (astra)
    badr ligger på 26grader E nilesat ligger på 7 grader W
    sen om du ska ha cmore och viasat så måste du ha 4,9graderE (viasat)
    0,8grader w (cmore)
    så och lnb kan du ta vilka som helst
    http://www.satvision.se/inverto-sing...28c8c5aacbe8c7
    ett som funkar till allt så du måste ha 6 st lnb och då behöver du en sån här parabol
    http://www.digitalboxen.com/produkt/...l-Toroidal-T90
    för usa kanaler vet ja inte ens om du får in här

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Inga svenska kanaler kan du få "gratis", du måste teckna ett abbonemag, då kan du se CanalDigitals HD kanaler, men inte Viasats HD.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    ok så jag var helt ute och cyklade som jag trodde misstänkte att man kunde satsa på dyrast LNB för att få in krypterade kanaler gratis.. så även om jag skaffar 4,9graderE (viasat)0,8grader w (cmore) LNB måste jag sen betala för att låsa upp de kanalerna.. fan då.. va är nästa steg här då cardsharing och leta upp koder på webben :P jag vet att det inte är tillåtet här osv... så det är kört med andra ord och de kan lika gärna skaffa sin dumma ip box och jag kommer bli helt utan mina svenska kanaler samt national geographic och alla diversa dokumentär kanaler samt viasat sport ((( ohh va dåligt

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    sånt ä livet

  6. #6
    ok men vilken box ska man satsa på som man kan göra det mesta med

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    finns väl dreambox vu+solo2 bara att leta

  8. #8
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Det är bara i marknätet, samt kabel-TV nät där det finns gratiskanaler. Men egentligen är dom inte gratis för man ska betala radio och TV avgiften, och för kabel-TV så kan det vara så att kanalerna ingår i hyran. I övrigt finns det gratiskanaler via satellit men utbudet är begränsat och det finns definitivt inte några svenska kanaler via satellit som är gratis.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Va, kostar kanal 10 pengar ???



    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Det är bara i marknätet, samt kabel-TV nät där det finns gratiskanaler. Men egentligen är dom inte gratis för man ska betala radio och TV avgiften, och för kabel-TV så kan det vara så att kanalerna ingår i hyran. I övrigt finns det gratiskanaler via satellit men utbudet är begränsat och det finns definitivt inte några svenska kanaler via satellit som är gratis.

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Amerikanska kanaler går inte att ta in här då jordklotet är ivägen. MBC-kanalerna är optimerade för att tas emot i mellersta östern, det gör att du måste ha en stor parabol för att ta emot dem (>150 cm) även i södra Sverige) . Några amerikanska kanaler finns lite här och där: Pentagons propagandakanal på 10 Öst och ett par CBS-kanaler på 28 Ö t.ex. Det finns också en del amerikanska FEED därute (Googla "feed")

Liknande ämnen

  1. Diginor 8800 (Digtal Nordic)
    Av Zoorg i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-04-29, 22:25
  2. Parabol
    Av arcsky i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 18:32
  3. Parabol
    Av Icanos i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-04-03, 19:05
  4. Parabol
    Av flu i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-11-09, 08:26
  5. Parabol
    Av Snouser i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-11-11, 15:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss