Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Parabol + ny digtal box

  1. #11
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    nyburkare, du ska inte ta det jag skrev så noga, självklart förändras det utbud som är gratis hela tiden osv, men du förstår vad jag syfta på och principen. Jag har ingen koll på kanalerna i marknätet. Tittar inte på det skräpet, har bara det som backuplösning ifall det skulle bli något fel på parabolen, mitt kort osv. Då har jag alternativ mottagning när det behövs.

    Schwede30, nja, det går rent tekniskt att ta emot, det finns t.ex. en satellit som sänder från sydamerika, befinner sig strax över Brasilien ungefär, och den har en "beam" riktad mot europa, så bor man i Spanien kan man ganska enkelt ta emot kanaler från den satelliten. T.ex. kan man också ta emot kanaler som sänds över asien på C-band, det går att ta emot i europa men det krävs ganska stor parabol, dessa satelliter befinner sig över thailand och där omkring. Så det går, däremot att ta emot kanaler från t.ex. kina, japan osv, via satellit om man befinner sig i Amerika är däremot omöjligt då det är på andra sidan klotet.

    Det var en person i tele-satellite tidningen som bodde på Kanarieöarna som lyckades ta emot dish-network Ku-band men han hade en 5meters parabol. I alla fall visade han på att det gick trots att deras satelliter inte riktar sig mot oss utan Amerika. Möjligt det var någon annan satellit men jag minns väl att det var amerikanska betalkanaler på Ku-bandet.

    Men annars stämmer det du säger eftersom det finns andra praktiska omständigheter som gör att man inte kan ta emot kanaler, eftersom deras satelliter inte riktar sina "beams" mot europa eller vart det nu är, så signalen är så svag att det inte går att ta emot.

    Då vet du lite mer, kanske onödigt vetande men intressant tycker jag.

    P.S. Satwall hade förut roliga bilder på märkliga kanaler han kunde ta in på sin 4.5meters parabol.

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Är du full ???
    Kanal 10 har funnits länge och jag nämner inte marknät öht.

    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    nyburkare, du ska inte ta det jag skrev så noga, självklart förändras det utbud som är gratis hela tiden osv, men du förstår vad jag syfta på och principen. Jag har ingen koll på kanalerna i marknätet. Tittar inte på det skräpet, har bara det som backuplösning ifall det skulle bli något fel på parabolen, mitt kort osv. Då har jag alternativ mottagning när det behövs.

    ...........

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    180
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nyburgare Visa inlägg
    Är du full ???
    Kanal 10 har funnits länge och jag nämner inte marknät öht.
    Kanal 10 ligger på 4.8°E 11996.00 H DVB-S QPSK 27500 3/4. Det är en fri kanal och du behöver inget programkort.

  4. #14
    @DennisOlof tack för dessa info rätt bra och intressant fakta

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Men jag skriver ju på föregående sida att den är fri,
    så borde jag då inte veta att det EJ behövs kort
    så jag fattar inte varför du citerar mig

    Citat Ursprungligen postat av Drejjmit Visa inlägg
    Kanal 10 ligger på 4.8°E 11996.00 H DVB-S QPSK 27500 3/4. Det är en fri kanal och du behöver inget programkort.

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    ni blandar ihop kanal 10 med tv 10
    kanal10 är gratis gudtjänstkanal om ja inte minns fel

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Välkommen, jag har då bara talat om Kanal 10 "småland och jerusalem"

    Citat Ursprungligen postat av jo1 Visa inlägg
    ni blandar ihop kanal 10 med tv 10
    kanal10 är gratis gudtjänstkanal om ja inte minns fel

  8. #18
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Full, vet hut människa, vårda ditt språk på nätet och lär dig hur man beter sig på forum.

    jo1, jag fattade inte från början, nu förstår jag. Jag tänkte SJÄLVKLART på TV10 som är betalkanal, tog för givet att gratiskanaler via satellit inte diskuteras över lag, det är ointressant anser jag. Skriver inget med in tråden, inte värt besväret, men det är ju vad jag själv tycker.

    /end of line.

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    OK, Om inte full: Ta och använd citat knappen om du har besvär med att bokstäverna flyter ihop,
    så kanske du får mitt nick riktigt. Veta hut det kan du göra själv



    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Full, vet hut människa, vårda ditt språk på nätet och lär dig hur man beter sig på forum.

    jo1, jag fattade inte från början, nu förstår jag. Jag tänkte SJÄLVKLART på TV10 som är betalkanal, tog för givet att gratiskanaler via satellit inte diskuteras över lag, det är ointressant anser jag. Skriver inget med in tråden, inte värt besväret, men det är ju vad jag själv tycker.

    /end of line.
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    nyburkare, bla bla bla ..

  10. #20
    nu blev det lite överdrivit från båda sidor och vi kan bara skaka hand och gå vidare behöver inte citera och hacka på varandra nå mer.. tack för era svar
    Senast redigerad av neoxdx den 2014-04-05 klockan 23:07.

Liknande ämnen

  1. Diginor 8800 (Digtal Nordic)
    Av Zoorg i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-04-29, 23:25
  2. Parabol
    Av arcsky i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 19:32
  3. Parabol
    Av Icanos i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-04-03, 20:05
  4. Parabol
    Av flu i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-11-09, 09:26
  5. Parabol
    Av Snouser i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-11-11, 16:55

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss