Jag kör min Duo2 med en Twin DVB-S2 tuner plus en enkel DVB-S2 tuner plus en USB-ansluten DVB-T tuner (Anysee E30). Alltså 3 x DVB-S2 plus 1 x DVB-T. Det funkar väldigt smidigt med USB-ansluten tuner, den blir helt integrerad och kanalerna kan ligga i samma favoritlista som satellit-kanalerna. EPG syns i boxen och det går att spela in från USB-tunern precis på samma sätt som från de andra tuners.

Jag är väldigt nöjd med denna konfiguration. Värt att tänka på är att Twin DVB-S2 tuner blir ganska varm så jag är glad att jag bara har en sådan i boxen. Från början hade jag planerat att ha dubbla Twin tuners men nu är jag väldigt nöjd med min konfiguration. Jag har den enkla DVB-S2 tunern som A så att den används i första hand eftersom den inte blir varm. Och Twin-tunern är B + C som bara går igång när det behövs, när man tittar på/spelar in mer än en kanal.

Som DVB-T tuner tog jag en gammal USB-ansluten tuner jag hade liggande och den fungerade direkt! Den blev D i boxen. Använder den egentligen bara om jag vill se TV6 nån gång eftersom jag har Canal Digitals utbud via satellit.

Använder CCcam för att avkoda satellit-kanalerna.