Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 22

Ämne: Mediaportal 2 och mdapi plugin

  1. #1

    Mediaportal 2 och mdapi plugin

    Hej

    Någon som testat MediaPortal 2 och fått den att fungera med kort ?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    Ja men du kan bara köra ett kort sök vägarna till mdapi pluginen är inte helt lågiskt ock liger i två olika mappar.

    this are the paths:
    C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MP2-Server\Plugins\SlimTv.Service\Plugins\CustomDevice s\MDPlugins
    C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MP2-Server\MDPlugins
    You have to put your plugins direct in both paths (double the files). and no subfolder in there.
    If there (C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MP2-Server\MDPlugins) is a mdapi.ini file you can enable logging and see what is wrong.

    detta är vad jag fått veta och funkar som du vet är det inte okej att diskutera mdapi på mediaportals forum och jag kan tyvärr inte hjälpa dig mer då jag inte har någon test dator för tillfället.

  3. #3
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av joxen Visa inlägg
    Ja men du kan bara köra ett kort..
    Så om man har ett kort med dubbla tuners, så fungerar bara den ena?
    Har man två tv-kort med enkla tuners, så fungerar bara den ena?

    Korrekt?
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  4. #4
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Ingen?

    Har ni några länkar att bjuda på då?
    Hittar inget om MP2.0 och mdapi trots en massa sökande på nätet..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    Det står inget på nätet det jag skrev är det jag fick info om på pm och har testat och det funkar, men som sagt jag har bara fått det att funka med ett kort.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    162
    Tackad
    2 gånger
    Hej,
    Den senaste släppta versionen av MP2 innehåller samma tv-server som MP1 (TVE3). Trots det lyckas jag inte få igång MDAPI och ACAMD i MP2's tv-server. Finns det någon här i forumet som lyckats få igång det? (och då med flera tuners) (har följt tipsen i denna tråd utan att lyckas)


    Hittade denna länk http://www.digital-eliteboard.com/ar.../t-377768.html men lyckades inte få igång den med den infon heller. Min tyska är i princip obefintlig och google translate gjorde så gått den kan.
    Senast redigerad av Teeo den 2015-11-07 klockan 15:06.

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    162
    Tackad
    2 gånger
    Hej Igen,
    Har lyckats få igång mdapi under MP2 OCH med stöd för FLERA tuners!
    Utöver guiden i början av tråden så skapar man en "dummy" textfil och döper den till "TvService.exe". Kopiera in denna filen till mappen "C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MP2-Server" sen ska det lira
    Ska göra lite fler tester innan det är helt bekräftat

  8. #8
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Nu hänger jag inte med. MP2 använder ju samma TV-server som MP1??
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    162
    Tackad
    2 gånger
    Det är sant att MP2 använder samma TV-server som MP1 men MDAPIFiler "känner" av vilken dennes värd är ("TvService.exe" för MP1). Eftersom värden för MP2 heter "MP2-Server.exe" så kunde den känna igen den och bete sig på samma sätt som om det hade varit MP1. Det är därför man kunde lura den genom att skapa den "dummy" fil som i en tidigare post.
    Jag har laddat upp en ny version av MDAPIFiler i filarkivet som känner igen MP2 och som då beter sig på samma sätt som för MP1.
    Man behöver inte kopiera in något under "\SlimTv.Service" som skrivet tidigare i guiden.

  10. #10
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Bara att vänta på att din uppladdning blir godkänd av admin m.a.o..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

Liknande ämnen

  1. Mediaportal + mdapi + Acamd =alles?
    Av Turbodrive i forum HTPC
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2012-02-09, 22:47
  2. Mediaportal Rc4, mdapi , Hd
    Av bjärrven i forum HTPC
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 15:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss