Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: 500+ hittar inte ena parabolhuvudet

  1. #1

    500+ hittar inte ena parabolhuvudet

    Hej!

    Har råkat ut för ett litet skumt problem. För andra gången på ungefär ett år har min 500+ ballat ur. I brist på bättre sätt att uttrycka det verkar det för mig som om den tappar i princip alla inställningar, dvs jag måste fixa inställningarna för ljud och bild samt inställning för satelliterna. Dock ligger inställningarna för CCCam kvar så när jag väl fixat det andra lirar den vidare mot min server som om inget hänt.

    Nu till mitt problem. Som sagt hände denna "nollställning" igen i början av veckan och igår tänkte jag fixa till det. Laddade ner en ny satellites.xml och tryckte in. Ställde in vilka satelliter jag vill plocka ner (Thor och Sirius via en diseq). Sirius är inga problem, hittar transpondrar direkt när jag kör automatiskt sökning och det beter sig helt normalt. Men när jag ska fixa till Thor är allt dött, får ingen signal, ingen synk, ingenting.

    Att det skulle vara fel på huvudet för Thor är uteslutet, jag kör en lösning med dubbelutgång på bägge huvudena och alla kanaler fungerar perfekt på min andra box. Diseqen skulle det väl kanske kunna vara, men borde jag inte få problem även på Sirius om jag exempelvis fått in vatten eller motsvarande i den? Kvar har vi kabeln mellan huvud och diseq (kabel mellan diseq och box utesluter jag eftersom jag har bild på Sirius) men även det känns osannolikt.

    Nån som har någon tanke kring detta?

  2. #2
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Har du ändrat några kopplingar eller fungerade båda satelliterna med samma uppställning i din box tidigare? Vet inte varför inställningarna försvinner, men det kan vara en buggig image eller kanske minnet är fullt. Kör du något gammalt kan det vara värt att uppdatera till senaste OpenPLi. Annat att tänka på eller prova:

    * Prova en annan PSU
    * Om du byter satellites.xml och satelliterna har bytt namn (Astra 4.8 el 4.9 t.ex. som du kallar Sirius) måste man välja dom på nytt i inställningarna.
    * Välj Toneburst istället för DiSEqC A/B

Liknande ämnen

  1. Hittar inte min Dm 500 i dcc!
    Av nicko1 i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 20:17
  2. Hittar inte
    Av Dado2002 i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 14:28
  3. Hittar inte TV4+ !
    Av Dedu i forum Övriga mottagare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 14:32
  4. Hittar inte
    Av aris i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-15, 08:00
  5. [LÖST] MP hittar inte min bränare!?
    Av aoc i forum Viasat
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2003-04-19, 23:00

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss