Tja.

Behöver hjälp!

Fick igår hem min dreambox från programmeringen. Och kopplade in den. Köpte ett komplett paket ifrån satvision med en Vu + solo mottagare osv.
har monterat upp detta på huset (använt gammla fästet ) där talriken till mitt Canaldigital paket satt.

Har grov inställt det ungefär som det satt innan, fast dragit nya kablar och monterat upp en switch.

Fråga 1. Hur vet man vilket LNB som är A eller B? Står i mottagaren att A ska vara Intelsat 10-2/Thor 0,8W, och B Astra 4A/1E 4,8E. Men som sagt hur vet jag vilket som är A eller B?
Själva monteringen på armen för LNB så är det ena lite förskjutet åt sidan. Alltså ett sitter nästan rakt riktat och det andra mer på sidan.

Sen har jag läst att man ska ställa in (Skew) heter det så? hur vet man hur mycket detta ska vridas?

Fråga 2. När jag startade boxen så såg jag att killen som programmerat den har fått in canaldigital och viasat paketen. Jag gjorde en ny kanalsökning där 0 kanaler hittades? Är min riktning på parabolen helt galen? Borde man inte få in någon kanal???

Fråga 3. Jag köpöte till en TP link så jag slipper kabel mellan router och mottagare tänkte jag. Körde in detta i min PC och körde en installation och fick kontakt med router med 100% signal. När jag skickar in detta i min mottagare händer ingen ting? Hur får man igång detta? Hittar inget om det i manualen???

Fråga 4. Finns det någon som är sugen på att få en 500ing i näven för att komma och ställa in skiten. allt är monterat och på plats så kan inte ta så lång tid... Skicka PM isåfall så får du adressen Har några plattor öl också om det funkar som betalning haha