Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
Då tycker jag TS ska prova byta LNB, den kan vara trasig. Jag drabbades av liknande skit, blev galen (trots jag hade satlook instrument), HD kanalerna funkade inte och det var kass signalstyrka. Till slut gav jag upp, tillbaka till butiken och skaffade annat märke, vips var alla problem borta.

Satfindern i boxen ska funka, kollat kablarna, provat (om möjligt byta kabel) osv.

Du kan ju alltid investera i satbeeper, typ 120kr så det är billigt med tanke på att man kanske inte använder den så många gånger.
Sådär gott folk. Har gjort om alla F-kontakts kopplingar 2:a gången nu och små justerat lite på talriken och vips så började kanalerna trilla in. En fråga bara hur viktigt är det att SNR värdet ligger på 100%? Mitt ligger på ca 85% men då har jag inte finjusterat SKEW om det har någon betydelse.

Inne i boxens satfinder finns två värden man kan ändra på. Fick tipset om att det ena ska ligga på 11278 och det andra på 24500. Varför???

Han inte vänta klart på kanalsökningen innan jag stack till jobbet så vet inte om kanalerna funkar. återstår att se. Men som sagt ska SNR ligga på 100% så är det lite till att justera...