Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Olagligt beställa DM från Kina?

  1. #11
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Det mesta smått slinker ju igenom och tulltiden går fort. Men ibland så fastnar paketen och ofta när det är lite flera apparater eller högre värde.
    Det som kan hända när det tar lite längre tid är

    1. Tullen tror på värdet som står på pappret. Ofta ett lägre värde och man får betala tull, moms och adm avgift. När man hämtar paketet.

    2. Tullen tror på värdet men har skickat ett inbetalningskort eller bara info om att du måste betala. Beror lite på vem som fraktar.

    3. Tullen tror inte på värdet utan har skickat ett brev till dig där de ber dig visa vad du har betalat. Tex ett paypal utdrag kan vara ok. Sedan betalar man utifrån detta värde.

    Förmodligen 3 för dig.

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Det är lugnt det blir "bara" : tull, skatt, straffavgift och moms på totalsumman.

    Citat Ursprungligen postat av retep_s Visa inlägg
    Hade det bara varit min box så hade jag inte varit så orolig, nu skulle vi dela på frakten med kollegorna så det blev 5 boxar (på mitt namn).
    Men men, vi får se vad som händer.

  3. #13
    Min fråga är nu följande:
    Är det efter lagförändringen någon idé att beställa från mydalle.com? Hur stor risk är det?
    Jag behöver byta ut två stycken av mina dreambox hemma, de har pajat i överspänning. Tänkte ta hem nya från Mydalle, men vet inte hur bra det är pga den nya lagen om att det numera är olagligt att t.om importera avkodningsutrustning som de så fint kallar det.. :-/

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Då du kan använda en dreambox precis som en originalbox (utan CS) så borde det inte vara något konstigt med detta.

    MVH

    Citat Ursprungligen postat av despax Visa inlägg
    Min fråga är nu följande:
    Är det efter lagförändringen någon idé att beställa från mydalle.com? Hur stor risk är det?
    Jag behöver byta ut två stycken av mina dreambox hemma, de har pajat i överspänning. Tänkte ta hem nya från Mydalle, men vet inte hur bra det är pga den nya lagen om att det numera är olagligt att t.om importera avkodningsutrustning som de så fint kallar det.. :-/
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  5. #15
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Dreambox har inget med tullen att göra. Det som händer är att vissa paket kontrolleras, och sedan får man då betala en avgift och så, men att dina boxar skulle vara förstörda eller att dom tar grejerna i beslag. Nej du, det händer bara om det är saker som är direkt olagliga, t.ex. droger och annat, det är främst sådant dom letar efter.

    Men du kan ju alltid ringa och fråga, antar det finns något nummer.

Liknande ämnen

  1. beställa från satfooldeals?
    Av mongot i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-04-13, 15:12
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-12, 06:29
  3. Beställa reciever från usa?
    Av heggi i forum Ljud
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-11, 23:11
  4. Wholesale dreambox från kina
    Av iranisia i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 20:40
  5. PSP kloner från kina
    Av ralledoo i forum Playstation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-21, 18:05

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss