Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Val av box?

  1. #1

    Val av box?

    Hej!

    Är helt ny i denna djungeln. Jag flyttar inom snart till ett hus där det finns en parabol. Jag har snackat med grannen gällande detta och han föreslog VU+ framför Dreambox då han ansåg att de är minst lika bra men till ett billigare pris. Frågan är dock vilken/vilka VU+boxar jag ska ha.

    Jag kommer att behöva box till två olika TV-apparater. En i vårt rum och en i grabbens.
    Jag har inget intresse för att spela in något. Spelar aldrig in idag så jag tror inte att jag kommer börja med det.
    Jag vill gärna att den byter kanal ganska snabbt.
    Finns det möjlighet att blockera kanaler med mindre lämpligt innehåll för ungdomar?
    Jag kommer ha tillgång till två både Canal Digital och ViaSat. Ställer det några speciella krav på boxen?

    Edit: Finns det någon box som klarar av att dubblera som mediaspelare?
    Finns det annars möjlighet att använda en dator som "avkodare"?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Du kan ställa in en fyrsiffrig kod som blockerar olämpliga kanaler, men du får nog kolla att koden inte är knäckt ganska ofta.

    *Vill du titta på VIASATs HD-kanaler MÅSTE du använda VIASATS originalbox (Om du undrar varför, titta i VIASAT-delen av forumet)
    *Vill du ha även den parade CMORE-kanalen blir du tvingad att skaffa en TIVIAR ALPHA +-mottagare (CI+ modul)

    De flesta LINUX-baserade mottagare fungerar bra som mediaspelare

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    213
    Tackad
    4 gånger
    Vilka CMORE-kanaler är parade?

  4. #4
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Citat Ursprungligen postat av RolandS Visa inlägg
    Vilka CMORE-kanaler är parade?
    https://www.canaldigital.se/kundserv...re-Fotboll-HD/
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Om kanalavkodningen kommer via den mäktiga cyberrymden kan du hämta informationen där med. Se reglerna för forumet.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss