Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Något sätt kunna ta emot SVT-kanalerna med mera gratis?

  1. #11
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Kianian, jag tycker du ska försöka med boxer, kolla om det finns hus i närheten och om dom har TV-mast, fråga dem hur deras mottagning är osv. Jag tycker du ska satsa på en DAT-75 alltså monster antenn. Om det är mindre viktigt vad gäller frekvensområdet eftersom du bara var ute efter gratis kanalerna, då behöver du inte bry sig om HD kanaler och annat. Då kan man behöva ytterligare prylar. Sedan kan man även ha di-pol förstärkare till DAT-75

    Min fungerar, cirka 6mil till nackamasten i stockholm, fågelvägen. Tog mig upp på en hög punkt för att mäta (så man var över träden och såg jättelångt. Perfekt mottagning på alla muxar, utan någon förstärkning eller så, bara antennen.

    Jag vet det är radioskugga här, monterade upp antennen, värdelös mottagning, men som tur är ligger SVT kanalerna i muxen längst ner, så det blir bäst mottagning, får 45db ungefär på den muxen så det funkar ok. Ibland när det är dåligt väder, regn osv, då kan TV4 falla bort, även Finsk TV (fast jag förstår inte de språket). Jag köra utan di-pol förstärkaren. Men marknätet, för mig är bara en backuplösning. 95% här i området kör mottagning via parabol eller telefonnätet (telia). Det marksända är bara skärp här. Ska man få in betalkanaler, GLÖM det, går inte för mig i alla fall.

    Så försök du med marknätet, i långa loppet blir det billigare då man slipper avgifter för kort och abonnemang. Och du kan göra jobbet själv, bara ta reda på med teracom kartorna vart masten är och peka antennen åt det hållet, det ska räcka.

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    200
    Tackad
    3 gånger
    Tack allihopa, det uppskattas!
    Ska ta tag i detta i helgen!

  3. #13
    stream länkar

Liknande ämnen

  1. Få ut mera av sin VU+
    Av Biasse i forum Vu+
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-11-19, 22:36
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-03-13, 12:35
  3. Dom fria kanalerna är HELT gratis...
    Av trollhattan i forum Viasat
    Svar: 154
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 09:01
  4. Gratis kanalerna?
    Av sarre i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-03, 09:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss