Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Visa inspelade filmer på PC med text

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2007
    Inlägg
    215
    Tackad
    4 gånger

    Visa inspelade filmer på PC med text

    Jag har kopierat över 6 st filer som skapades under katalogen HDD till PC.
    När jag sedan skall titta på filmen vet jag inte vilken fil som undertexterna finns i.
    Ingen med de filändelserna som t.ex VLC anger som det programmet använder sig utav finns.
    Fungerar inte heller i KMPlayer. Vilken filändelse har filen? Någon som vet vilket program som fixar bild+text.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    May 2008
    Inlägg
    57
    Tackad
    2 gånger
    Texten är inbakad i ts-filen. Ex. minfilm.ts. I HD-Format är det bildsekvenser som är inbakade. Precis som en dvdfilm. Går att se i VLC.
    Om du använder programmet ProjectX så kan du klippa bort reklam eller oönskade avsnitt och dessutom så plockar programmet ut texten, synkad och glad... (klar). Med HD filmer så kan man använda Smartcutter för att klippa till filmen. Sen kan man leta efter en undertext på nätet, eller köra den som den är oklippt i VLC med text.
    Ska tilläggas att om man använder Smartcutter eller redigerar filmen, så måste man ha en separat text fil ex. srt-fil för att få texten att fungera efter redigering. Ang. ProjectX så brukar jag demuxa filmen så jag får en ljud och en filmfil. Som jag sedan muxar ihop till en mpg-fil med en lös textfil brevid. Utan att tappa i kvalitet. Lite omständigt. Men då fungerar filmen med text och ev. ac3-ljud i valfri spelare.
    Untitled-1.jpg
    Senast redigerad av seti den 2014-04-17 klockan 10:03.
    End of Line:

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Jag kan inte hitta mina inspelade filmer
    Av Ibrahim i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-09-28, 13:09
  2. textning på inspelade filmer
    Av sigge84 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-01-05, 08:08
  3. Inspelade filmer försvinner
    Av MyB5 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-27, 17:55
  4. Visa inspelade filmer från en annan Dreambox
    Av tomashag i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-15, 19:34
  5. Problem med inspelade filmer och CIFS
    Av pyttsen i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-02, 05:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss