Sidan 3 av 22 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 211

Ämne: Ljudet på TV3

  1. #21
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Om man stänger av och sätter på AC3 nedmixningen så hjälper det en liten stund. Iaf med 800HDse-ferrari och openpli 2.1
    Dock borde detta vara något som kan fixas av någon kunnig.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  2. #22
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2013
    Inlägg
    714
    Tackad
    34 gånger
    Garantin måste väl gälla ??

  3. #23
    ingen som kommit på något?

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    69
    Tackad
    1 gånger
    Samma bekymmer på fyra olika boxar.. Så måste vara CD som gjort något med ljudet just på Tv3 HD o TV4 HD ?

  5. #25
    Rags32
    Gäst
    Är det fortfarande konstigt ljud om ni kollar via OpenWebif?

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    69
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Är det fortfarande konstigt ljud om ni kollar via OpenWebif?
    Det vet jag inte, men problemet är ju bara på dessa kanaler, och det kom samtidigt på alla boxar vilket innebär att det e ju sändningen det är fel på.
    Att boxarna skulle gå sönder på samma gång är ju helt uteslutet. =)

  7. #27
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av FCIK Visa inlägg
    Det vet jag inte, men problemet är ju bara på dessa kanaler, och det kom samtidigt på alla boxar vilket innebär att det e ju sändningen det är fel på.
    Att boxarna skulle gå sönder på samma gång är ju helt uteslutet. =)
    Men testa kolla via OpenWebif. Då vet ni ju 100 % att det är något med sändningen. En sak jag kan säga till 100 % är att jag inte har några som helst problem med ljudet hos mig. Kan inte du eller ni andra också lägga upp en inspelning? Går att spela in via VLC föga enkelt.

  8. #28
    Rags32
    Gäst
    Jag fattar inte varför ingen av er har gjort detta. Nu har jag gjort två inspelningar, TV3 HD (Sirius) och TV3 HD (Thor). Jag satte båda inspelningar exakt samtidigt, men ändå ligger Thors inspelning 20-30 sek före. Har väl att göra med signalstyrka eller nåt sånt.

    Jag kan säga att jag inte hör några problem alls på varken eller så jag vet inte hur ni får det till att det är sändningen det är fel på.

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    78
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Jag fattar inte varför ingen av er har gjort detta. Nu har jag gjort två inspelningar, TV3 HD (Sirius) och TV3 HD (Thor). Jag satte båda inspelningar exakt samtidigt, men ändå ligger Thors inspelning 20-30 sek före. Har väl att göra med signalstyrka eller nåt sånt.

    Jag kan säga att jag inte hör några problem alls på varken eller så jag vet inte hur ni får det till att det är sändningen det är fel på.
    Du blandar ju äpplen och päron hej vilt. Jag fattar inte vad dina inspelningar skulle bevisa.

    Men det är ju roligt att höra att du inte har dom problemen med ljudet. Det innebär ju inte att problemet försvinner för andra

  10. #30
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Loranga Visa inlägg
    Du blandar ju äpplen och päron hej vilt. Jag fattar inte vad dina inspelningar skulle bevisa.

    Men det är ju roligt att höra att du inte har dom problemen med ljudet. Det innebär ju inte att problemet försvinner för andra
    Nu påstods det att det är sändningen det är fel. Jag ger er tvättäkta inspelningar som är helt orörda för att bevisa att det inte är sändningens fel. Om ni precis som mig inte hör problemen i dessa sändningar då är det ju uppenbarligen fel på eran utrustning. Testa själv att spela in vet jag.

    Att man ska få skit för att försöka hjälpa till...

Liknande ämnen

  1. Ljudet ur sync
    Av card i forum AzBox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-14, 09:06
  2. Ljudet försvinner....
    Av thecheater i forum Com Hem
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-10-09, 18:58
  3. Problem med ljudet
    Av Jocce_84 i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-01-22, 20:39
  4. Ljudet försvinner
    Av BenkeBus i forum Dreambox
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-04-08, 18:31
  5. Ljudet försvann
    Av danneigötet i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 01:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss