Men testa kolla via OpenWebif. Då vet ni ju 100 % att det är något med sändningen. En sak jag kan säga till 100 % är att jag inte har några som helst problem med ljudet hos mig. Kan inte du eller ni andra också lägga upp en inspelning? Går att spela in via VLC föga enkelt.
Jag fattar inte varför ingen av er har gjort detta. Nu har jag gjort två inspelningar, TV3 HD (Sirius) och TV3 HD (Thor). Jag satte båda inspelningar exakt samtidigt, men ändå ligger Thors inspelning 20-30 sek före. Har väl att göra med signalstyrka eller nåt sånt.
Jag kan säga att jag inte hör några problem alls på varken eller så jag vet inte hur ni får det till att det är sändningen det är fel på.
Nu påstods det att det är sändningen det är fel. Jag ger er tvättäkta inspelningar som är helt orörda för att bevisa att det inte är sändningens fel. Om ni precis som mig inte hör problemen i dessa sändningar då är det ju uppenbarligen fel på eran utrustning. Testa själv att spela in vet jag.
Att man ska få skit för att försöka hjälpa till...
Det var inte det jag mena... Ge dej skit
Problemen har inte funnits tidigare. Helt plötsligt får en massa folk samma problem med ljudet på samma kanaler.
Slutsatsen man kan dra är att ljudet i sändningen har ändrats en aning som vissa modeller av boxar inte tycker om. Jag är väl medveten om att det finns boxar som inte har det problemet eftersom jag äger en sån
Hej
Jag hade samma problem med "skorrigt" ljud vid musik på tv3HD och tv4HD på Thor när jag hade SNR ca:80%. Idag skruvade jag lite på parabolen och fick upp SNR till 90% och ljudet är perfekt nu.